خبرهای داغ:
نماینده فقیه در آذربایجان شرقی:

سپاه در کارهای خیر مردمی پیشقدم است/ ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکن نهضت ملی در شهر سهند توسط بسیج سازندگی

تبریز- نماینده فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سپاه امروز در عرصه های گوناگون و در کارهای خیر مردمی پیشقدم است و اجرای پروژه عظیم ۱۴۰۰ واحدی مسکن ملی را که توسط بسیج سازندگی و با همیاری پیمانکاران در شهر سهند کلنگ زنی شد در آستانه نیمه شعبان به فال نیک می گیریم.
کد خبر: ۹۴۲۰۴۵۳
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ابایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین کلنگ زنی 1400 واحد از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با اعلام این مطلب که باید هرچه زودتر مشکل عوارض آزاد راه تبریز سهند حل شود، افزود: کسانی که در شهرهای جدید سهند اسکان می یابند بیشتر از طبقه پایین جامعه هستند و اولویت دولت هم مردم است.

وی ادامه داد: اتوبانی که در مسیر تبریز- سهند احداث شده است توسط پیمانکار خصوصی ساخته شده ولی نارضایتی زیاد است و وظیفه ماست تا جلوی نارضایتی ها را بگیریم.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به این که باید هرچه زودتر تدبیری در این مورد اندیشیده شود بیان کرد: وزیر راه وشهرسازی در تماس تلفنی که با بنده داشتند قول دادند ظرف چند ماه آینده این مشکل را حل کنند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: ما نمی خواهیم حقی از پیمانکار و سرمایه گذار ضایع شود و بنابراین دولت باید طلبی را که سرمایه گذار دارد به وی پرداخت کند تا مردم بدون پرداخت عوارض به راحتی از اتوبان تبریز سهند رفت و آمد کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با اظهار گلایه از مسئولی که گفته بود هر کس دوست ندارد از راه قدیم استفاده کند گفت: یکی از مسئولین بعد از اظهارات من در مورد عوارض آزاد راه تبریز سهند گفته بود مردم از راه قدیم رفت و آمد کنند و این حرفها چه معنی دارد.
وی افزود: ساخت خانه تنها هدف نیست بلکه باید به حواشی نیز دقت شود.
حجت الاسلام آل هاشم از مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند خواست هرچه سریعتر مشکل عوارض را پیگیری کند و گفت: این که عده ای بیایند جوسازی و یا سخنرانی کنند و یا بگویند از جاده قدیم استفاده شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
امام جمعه تبریز گفت: در سفر ریاست جمهوری به تبریز نیز یکی از خواسته هایم حل عوارض اتوبان تبریز- سهند خواهد بود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این مراسم با اشاره به آغاز ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکن نهضت ملی مسکن در شهر سهند گفت: گام مهمی در ساخت مسکن در شهر سهند شروع شده که امید است به کل شهرهای آذربایجان شرقی تعمیم یابد.

سپاه در کارهای خیر مردمی پیشقدم است/ ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکن نهضت ملی در شهر سهند توسط بسیج سازندگی
محمد زهرایی گفت: ۴۴۰۰ واحد از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در شهرهای سهند، مراغه و مرند اجرا می شود.
وی افزود: سازمان بسیج سازندگی براساس سند ۱۰ ساله در بحث های محرومیت زدایی، خدمت رسانی و کاهش فقر ماموریت ویژه دارد.
سردار زهرایی گفت: در طرح جامع محرومیت زدایی مقرر شده است تا در محرومیت زدایی مردم پایه باشند یعنی اولویت محرومیت زدایی از روستاها، حاشیه شهرها و شهرهای جدید شروع شود.
وی افزود: بر این اساس ساخت مسکن در اولویت قرار گرفت و مقرر شد طی دوسال ۱۳۰ هزار مسکن با اولویت مددجویان کمیته امداد، روستاها و محلات حاشیه شهر و با اولویت محرومین ساخته شود.
سردار زهرایی گفت: از این ۱۳۰ هزار مسکن، ساخت ۴۰ هزار مسکن در روستاها با کمیته امداد به تفاهم رسیدیم که از این ۴۰ هزار مسکن هم حدود ۵ هزار مسکن از پیشرفت فیزیکی برخوردار است ومابقی نیز با شرکت بازآفرینی شهری و بخشی هم در شهرهای جدید با شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به نتیجه خواهیم رساند.
وی افزود: در بحث آبرسانی نیز برای آب شرب و کشاورزی ۷ هزار و ۱۳۸ روستا با وزیر نیرو قرارداد بسته شده است.
زهرایی گفت: در بحث اشتغالزایی هم احیاء صنایع خرد و کوچک را برعهده گرفته ایم.
وی گفت: در شهر سهند هم ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکن نهضت ملی شروع شد که در سایر شهرها هم با تحویل زمین اقدام به شروع پروژه خواهیم کرد.
 مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند نیز با اشاره به ماموریت شرکت عمران در ساخت ۷۸ هزار واحد مسکن گفت: زمین های این واحدها تامین شده است و مقرر شده ۴۸ هزار واحد در شهر جدید سهند، ۲۰ هزار واحد در شهر جدید شهریار، ۱۰ هزار واحد در شهر جدید گلمان در طول چهار سال احداث و تحویل داده شود.
عباس مصطفوی افزود: تعداد ۱۳۷۰۰ واحد نهضت ملی مسکن را در شهر جدید سهند عملیاتی کرده ایم که در بین شهرهای جدید کشور رتبه اول را کسب کرده است. وی گفت این رتبه استان آذربایجان شرقی را در بین دیگر استان ها ممتاز کرده است.
وی گفت: یکی از دغدغه های ساخت این واحدها مشکل تسهیلات بانکی بود که طی جلساتی که با مسئولین بانک مسکن از جمله دکتر علمداری عضو هیئت مدیره بانک مسکن کشور و نیز دکتر رنجبریان رئیس شعب بانک مسکن استان داشتیم در این مورد گام های خوبی برداشته شده

ارسال نظرات