همزمان با عید بزرگ مبعث، برگزار می‌گردد:

جشن تکلیف دانش آموزان پسر مجتمع دکتر حسابی قم

دانش آموزان پایه‌ی هشتمِ مجتمع آموزشی - فرهنگی دکتر حسابی، آئین میثاق بندگی خود را در ایام عید مبعث، جشن می‌گیرند.
کد خبر: ۹۴۱۸۳۹۵
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،حجت الاسلام احمد قادری امام جماعت مجتمع آموزشی - فرهنگی دکتر حسابی قم با اعلام این خبر گفت: در ایام خجسته‌ی عید مبعث که سرآغاز رسالت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله از جانب خداوند متعال است، آئین میثاق بندگی در قالب جشن تکلیف پسرانِ تازه به سن تکلیف رسیده، در این مجتمع غیر انتفاعی برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به سخنان رهبر عزیز انقلاب که فرمودند: "جشن تکلیف یعنی اینکه نوجوان به مرحله‌ای رسیده که این قابلیّت را پیدا کرده که خدای متعال با او حرف بزند"، گفت: دیدار‌های متعدد معظم له با دانش آموزانِ پسر و دختری که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند، نشان از اهمیت پرداختن والدین و مسئولان ذی‌ربط، به این موضوع دارد.

امام جماعت مجتمع دکتر حسابی، جشن تکلیف را جشن تشرّف یک نوجوان به ساحت لطف و توجه پروردگار عالم دانست و بر برگزاری هر چه بهتر مراسمات جشن تکلیف در کشور تاکید کرد.

وی از بی‌توجهی مسئولان دولت قبل در پرداختن به امورات معنوی و دینیِ دانش آموزان در ایام کرونا انتقاد کرد و گفت: متاسفانه علیرغم اهتمام مسئولان به انجام هر چه بهتر امورات درسی و علمی در فضای مجازی و شبکه شاد، معنویت، اخلاق، دین، نماز و ... مورد بی‌مِهری قرار گرفت و طرح‌های جایگزینی مثل "نماز آنلاین"، مورد حمایت عملی واقع نشد.

وی همچنین نبود ساز و کار مشخصِ برپایی جشنِ بسیار با اهمیت "تکلیف" در سیستم آموزشی کشور را مورد انتقاد قرار داد و افزود: مسئولان آموزش و پرورش باید همه ساله با ایجاد بستری مناسب، زمینه‌ی برگزاری باشکوه مراسمات جشن تکلیف را به صورت خاص و ویژه، هم برای دانش آموزان دختر و هم دانش آموزان پسر، فراهم نمایند.

امام جماعت مجتمع دکتر حسابی قم همچنین گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال جشن تکلیف دانش آموزانِ پایه‌ی هشتم، همزمان با ایام مبعث و به صورت ویژه، برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این مراسم که با حضور آیت الله سید محمد غروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، دانش آموزان با قرائت میثاق نامه، ورود خود را به سن بندگیِ خدا، جشن می‌گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار