بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان کاشمر

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر با حضور معاون اجتماعی- سیاسی فرمانداری شهرستان کاشمر و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۸۲۶۰
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر به با حضور مراد علی احمدزاده، معاون اجتماعی- سیاسی فرماندار ی شهرستان کاشمر و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

 

در ابتدا مراد علی احمدزاده، معاون فرماندار کاشمر در این جلسه با تأکید بر لزوم همکاری همه اعضای انجمن به منظور ترویج فرهنگ مطالعه تصریح کرد: هزینه کردن در حوزه کتاب و مطالعه در واقع هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است. لذا از شهرداری کاشمر تقاضا داریم نسبت به پرداخت کامل سهم نیم درصد اقدام و در سایر امور نیز با مجموعه کتابخانه های عمومی همکاری کند.

 

وی همچنین خواستار حمایت و همراهی بیشتر خیرین با حوزه کتاب و کتابخانه های عمومی شد.

 

در این جلسه علاوه بر بررسی مصوبات جلسه قبل، برنامه هایی به منظور بزرگداشت ۱۷ اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور مورد تصویب اعضا قرار گرفت و مقرر شد جلسه آتی انجمن به همین مناسبت به میزبانی یکی از کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شد.

 

همچنین در این جلسه راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان با توجه به شرایط کرونایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مقرر شد تعامل اداره کتابخانه های عمومی و اداره آموزش و پرورش کاشمر افزایش یافته و برنامه های مشترکی همچون بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، اجرای نشست های کتابخوان در مدارس، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اطلاع رسانی خدمات کتابخانه ها و تشویق به عضویت در کتابخانه در شبکه شاد و … انجام شود. همچنین مقرر شد اداره آموزش و پرورش نسبت به حذف کتاب های قدیمی و مستعمل از کتابخانه های مدارس اقدام و با جذب کمک خیرین نسبت به تأمین منابع جدید و به روز برای این کتابخانه ها اقدام کند.

 

در بخشی دیگری از این جلسه مصوب شد، شهرداری کاشمر در طراحی نمادها و المان های نوروزی یک یا چند نماد را به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اختصاص دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار