خبرهای داغ:
استاندار همدان:

هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم

همدان- استاندار همدان گفت: در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و به اندازه کافی کالاهای اساسی ذخیره سازی شده است و باید نگاه ما در بحث تولید، حمایتی باشد.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۴۴
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار که در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام موسی ابن جعفر(ع) اظهار داشت: در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و به اندازه کافی کالاهای اساسی ذخیره سازی شده است و باید نگاه ما در بحث تولید، حمایتی باشد.

وی با بیان اینکه در بحث گندم، آرد، شکر، روغن، مرغ، گوشت و سایر ملزومات و کالاهای اساسی هیچ کمبودی نداریم، افزود: آنچه که ما در برنامه کاری داریم با توجه به تأمین میوه شب عید است و نظارت و کنترل بر این موضوع که عرضه میوه با قیمت متعادل و مناسب برای رفاه مردم انجام شود.

استاندار همدان گفت: اقدامی که در سطح استان انجام شد و از چند ماه قبل هم پیگیر آن بودیم ایجاد بازارچه‌ها یا مراکز عرضه مستقیم میوه است که با همکاری شهرداران در سراسر استان این اقدام شکل گرفته که از 15 اسفند ماه این مراکز فعال خواهند شد و میوه مورد نیاز به شکل مستقیم از تولیدکنندگان و از تعاونی‌های تولیدی مستقیم وارد و در این غرف و میادین توزیع می‌شود و کالاها بدون واسطه به دست مردم می‌رسد.

وی ابراز داشت: در کنترل و نظارت هم باز در اقدام مشترک متشکل از جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات، پلیس اماکن و اقتصادی و دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند و بازرسی می‌کنند و مجموعه‌های عرضه را در بخش پروتئین، مواد خوراکی، میوه و سبزیجات و تره‌بار و مواد لبنی مورد کنترل قرار داده می‌شود که از نظر کمی و کیفی مطابق با استانداردها و قیمت‌های تعیین شده باشد که اجحافی در حق مصرف‌کنندگان نشود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: سیب زمینی‌هایی که در انبارها نگهداری و میزانی که از آنها خارج می‌شود باید در سامانه ثبت انبارها ثبت و ضبط شوند و اگر ثبت نشوند ممکن است اقدامات قانونی مترتب برآن شود و عرضه باید به گونه ای باشد که در سطح بازار میزان عرض مناسب باشد و به قیمت متعادل و تعیین شده باشد که مصرف‌کنندگان آسیب نبینند و قیمت اضافی پرداخت نکنند و قیمت‌های تعیین شده برای عرضه کالا باید به گونه‌ای باشد که تولید کننده و مصرف کننده دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار