خبرهای داغ:
عضو صنفی کانون فرهنگیان؛

مطالبه ما معیشتی و اجرای قانون همسان سازی است

الله بخشی عنوان کرد: ما فرهنگیان، مطالبه درقبال رتبه بندی و همسان سازی حقوق داریم.
کد خبر: ۹۴۱۷۱۶۷
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

قزوین_به گزارش بسیج، فرهنگیان شاغل و بازنشسته از ابتدای سال جاری تا امروز بیش از ۱۱ بار برابر اعلام صنفی فرهنگیان سراسر کشور اقدام به تجمع کردند، در این اعتراضات، فرهنگیان با حفظ چارچوب قانون اساسی و جلوگیری از هرگونه اقدامی برخلاف قانون، تاکید ویژه بر عدالت محوری که از آرمانهای انقلاب است داشتند، فرهنگیان نسبت به عدم رتبه بندی، همسان سازی حقوق، بیمه، معلمان خرید خدمت انتقادات شدید داشتند که تا امروز برآورده نشده است.

علی الله بخشی عضو صنفی کانون فرهنگیان استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج گفت: با توجه به افزایش تورم و کوچک شدن سفره‌های مردم وضعیت معیشتی معلمان به دلیل عدم اجرای قانون همسان سازی و رتبه بندی در وضعیت مناسبی قرار ندارد. با توجه به مشکلات عدیده ای که در جامعه به خاطر تورم روزانه ایجاد می‌شود، معلمان باید دغدغه نان داشته باشند.

وی تصریح کرد: معلمی که خود محتاج نان باشد نمی‌تواند به خوبی به رسالت خود جهت تربیت نسل پویا مفید عمل کند و برای آینده کشور در مسیر رشد و تعالی قدم بردارد. امروز معلمان با مشکلات معیشتی مواجه هستند که در برابر خانواده جامعه و دانش آموزان احساس حقارت می‌کند.

الله بخشی گفت: در دوره پیش مجلس و ریاست جمهوری بارها با وعده های فصلی به معلمان قول همکاری دادند اما هر بار هر وزیری آمد نتوانست به وعده‌های خود عمل کند. در این میان برخی سودجو هم به دنبال این هستند که ما را ضد انقلاب معرفی کنند در صورتی که ما برای انقلاب زحمات بسیار زیادی کشیدیم و خون های زیادی دادیم. انقلاب را به راحتی به دست نیاورده ایم که به راحتی از دست بدهیم.

الله بخشی در ادامه افزود: اگر اعتراضی داریم صنفی و اعتراض به برخی مدیران است. بسیاری از فرهنگیان به دلیل خرید خدمت بودن با کمترین حقوق در کلاس‌های درس حاضر می شوند.

عضو صنفی کانون فرهنگیان قزوین گفت: بسیاری از معلمان روحیه کار را از دست داده اند و برخی که خرید خدمت هستند دور از شهر و در مناطق کم برخوردار که در روستاها و بخش‌های محروم است مشغول به تدریس هستند اما کمترین توجه توسط اداره کل یا وزارت آموزش و پرورش نسبت به آنها اعمال می‌شود. ما فرهنگیان امروز به خاطر مطالبه صنفی خویش درقبال رتبه بندی و همسان سازی حقوق تجمع کردیم.

وی افزود: انتظار داریم که مسئولین صدای ما را بشنوند و این موضوع تبدیل به یک عادت روزانه نشود که گوش شنوایی در کشور وجود نداشته باشد. بر اساس قانون اساسی و حق اعتراض که در آن برای ما پیش‌بینی شده است، مطالبه صنفی خویش را پیش می بریم. هر کس در میان جمعیت و تظاهرکنندگان بخواهد ساختارشکنی کند و شعارهایی را علیه انقلاب و ارکان نظام بدهد از فرهنگیان نیست و محکوم می‌کنیم.

الله بخشی در پایان گفت: از مسئولین انتظار داریم یک بار در وسط میدان با کار جهادی و افزایش بودجه و درآمد معلمان بتوانند در راستای کمک به معیشت آنان اقداماتی انجام دهند. اجرای عدالت، مطالبه ویژه رهبر معظم انقلاب است. امروز مطالبه عدالت، بخشی از مطالبات رهبر انقلاب است. ما فرهنگیان علاوه بر مطالبه صنفی خود مطالبه عدالت مدنظر رهبر انقلاب و برابری و برادری را خواستاریم و از مجلس و دولت می‌خواهیم در این راستا به رسالت خود عمل کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها