خبرهای داغ:
رئیس اداره بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شهرستان نهاوند:

فاضلاب بافت قدیمی شهر نهاوند به فاضلاب شهری متصل می‌شود

نهاوند-رئیس اداره بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شهرستان نهاوند گفت: فاضلاب بافت قدیمی شهر نهاوند از طریق فاضلاب سنتی به مسیل ریخته می‌شوند و قرار است که به فاضلاب شهری متصل شوند.
کد خبر: ۹۴۱۵۲۵۹
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
فاضلاب بافت قدیمی شهر نهاوند به فاضلاب شهری متصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفتحی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مطالعات طرح فاضلاب نهاوند در اوایل سال ۷۰ شروع شد و عملاً از اواسط دهه ۸۰ فاز اجرایی شبکه فاضلاب نهاوند کلید خورد، اظهار داشت: خوشبختانه تا به امروز ۱۰۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب درسطح شهر نهاوند انجام گرفته است که از این میزان تقریباً ۵۰ درصد تعداد مشترکین سطح شهر نهاوند را پوشش می‌دهد.

وی تصريح کرد: تعداد اشتراکات فاضلاب نصب شده در سطح شهر نهاوند ۱۲ هزار و ۸۰۰ فقره انشعاب فاضلاب تا به امروز بوده است که این آمار تا پایان سال جاری به ۱۳ هزار فقره نیز می‌رسد.

رئیس اداره بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شهرستان نهاوند گفت: در سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ متر شبکه فاضلاب انجام شده که با توجه به تخصیص اعتبارات که در سال ۱۴۰۰ داشته‌ایم در مجموع قرارداد توسعه شبکه فاضلاب منعقد شده و در مجموع ۱۰ میلیارد تومان بوده که از این تعداد ۲ فقره فاز اجرایی آنها آغاز شده است.

وی اظهار داشت: تا کنون دو کیلومتر شبکه فاضلاب در مناطق مهدیه و بلوار شهید قدوسی (قسمت‌هایی از جوادیه) اجرا شده است و فاز سوم اجرایی قسمت‌هایی از کوی امام حسین(ترمینال قدیم) حدود ۸۰۰ متر کلید می‌خورد و فاز بعدی توسعه شبکه فاضلاب که بعد از سال نو اتفاق می‌افتد، در بلوار شهید قدوسی، خیابان خاقانی، کوچه اسفندیاری، خیابان سرباز، درب شیخ، خیابان کشاورز حدود ۶ کیلومتر در بافت‌های قدیمی شهر انجام خواهد گرفت.

ابوالفتحی خاطرنشان کرد: فاضلاب بافت قدیمی شهر نهاوند از طریق فاضلاب سنتی به مسیل ریخته می‌شوند و قرار است که به فاضلاب شهری متصل شوند.

وی افزود: امیدواریم با اجرای توسعه شبکه فاضلاب شهری در این مناطق در بحث بهداشت عمومی شهر و جداسازی آب‌های سطحی و فاضلاب‌های سبک خانگی که وارد مسیل می‌شوند و آلودگی نهر شعبان را در پی دارند این مشکل نیز برطرف شود.

رئیس اداره بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شهرستان نهاوند عنوان کرد: اعتبارات خوبی برای سال ۱۴۰۱ برای توسعه شبکه فاضلاب نهاوند پیش بینی شده است که در صورت تخصیص یک جهش در بخش فاضلاب خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب نهاوند سال ۹۰ به بهره‌برداری رسیده است مدل اول تصفیه خانه نهاوند برای ظرفیت ۷۵ هزار نفر جمعیت شهری طراحی شده است که از این تعداد ۵۰ درصد اشتراکات داخل شهرستان که ۱۳ هزار فقره است از این طریق فاضلاب شان جمع‌آوری می‌شوند و با دبی تقریبی ۱۴۰ لیتر بر ثانیه ورودی تصفیه خانه است و خروجی تصفیه خانه در بحث صنعت و کشاورزی استفاده‌ می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات