خبرهای داغ:
در دیدار جوانان و دانشجویان بسیجی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح شد

تحقق آرمان های انقلاب با بهره گیری از جوانان نخبه انقلابی/ تحول آفرینی در گرو اعتقاد مسئولان دولتی به جوانان

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان انتظار جوانان از دولت گفت: صدها مدیریت موثر در دولت می توانند میزبان جوانان مومن و نخبه باشند که بتوانند در تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرا حضور داشته باشند و چنانچه دولت و مسئولین همچون اول انقلاب اعتقاد به جوانان داشته باشند با همه دشواری ها و مانعی تراشی ها و دشمنی های خارج و داخل آرمانها قابل تحقق است.
کد خبر: ۹۴۱۱۹۱۰
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جمعی از دانشجویان و جوانان شهر بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی چهارشنبه( 13 بهمن ماه) دیدار کردند.

موسوی زاهد مسوول بسیج دانشجویی استان در این دیدار ضمن تسلیت رحلت آیت الله صافی گلپایگانی اظهارداشت: در بسیج دانشجویی محورهای مختلف از جمله نظام مسائل را پیگیری می کنیم در قرارگاه شهید احمدی روشن بر آسیب های اجتماعی، مباحث اقتصادی و موضوعات مختلف استان در حال پیگیری هستند و در شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی نیز مسائل استان دنبال می شود.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعات که در عید نوروز در بسیج دانشجویی پیگیری و اعلام آمادگی می کنیم که در قالب گروه های جهادی دانشجویان به مناطق کم برخوردار اعزام می شوند اجرای برنامه " عهد خدمت" است.

 عزیزی مدیرکل اداره وزرش و جوانان خراسان جنوبی در این دیدار ضمن تسلیت رحلت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: به رقم اینکه 26 دستگاه اجرایی در استان ماموریت در حوزه جوانان دارند اما متاسفانه نتوانستند آنطور که شایسته و بایسته است ماموریتهای خودشان را به سرانجام برسانند.

وی عنوان داشت: مجموعه ورزش و جوانان در دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان که متولی امور جوانان است  آنطور که در شان، کرامت و لیاقت جوانان است به دلیل ضعف ساختاری و کمبود اعتبارات و امکانات نتوانسته آنطور که باید و شاید در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب که این بیانیه باید مطالبه و پیگیری جوانان باشد محقق نشده است.

عزیزی گفت: آنچه جوانان در مراجعه به دستگاه های اجرایی انتظار دارند این است که نگاه ویژه ای به حوزه جوانان نمی شود و نشست ها و گفتگوی جوانان به واسطه معذوریت های اداری به نتیجه نمی رسد در حالیکه  گفتگوی بین مسئولین و جوانان باید مستمر، پایدار و عملیاتی باشد تا ما بتوانیم انگیزه و لیاقت جوانان در مسیر هدایت توانمندی های آنان به منصه ظهور بگذاریم.

وی متذکر شد: انتظارات از ریاست جمهوری و  نمایندگان مجلس تبدیل شدن بیانیه گام دوم انقلاب به قانون است  با توجه به اینکه لایحه قانون برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است بیانیه گام دوم به عنوان قانون با نقش و جایگاه مبنایی در برنامه ریزی های دولت قرار بگیرد.

نجف زاده دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: دانشجو و جوان موذن جامعه است و به طبع اولین ندای مبارزه با فساد و مشکلات و اولین علم حل مسائل انقلاب را با روحیه مجاهدت و مبتنی بر بصیرت و برخواسته از اتصال به اندیشه ولی جامعه بیش از هر فرد دیگر در دست دارد.

 وی افزود: دانشجوی بسیجی با اتصال به دانشگاه  به عنوان نهاد علم و اتکا به بسیج به عنوان ذخیره ای از دستاورد تجربه جهادی محور ایجاد حرکت عمومی به سمت گام دوم انقلاب اسلامی است. در این راستا مهمترین مسیر حل مسائل جامعه نقش آفرینی جوانان آتش به اختیار در تمام عرصه های اجتماعی در گستره جغرافیای نامحدود و در چرخه کامل مسئله شناسی، پاسخ یابی، گفتمان سازی مطالبه گری و اقدام میدانی است.

 نجف زاده خاطرنشان کرد: الگوی اعتلای نقش آفرینی جوانان در حل مسائل جامعه نقشه راهی عملیاتی برای افزایش نقش آنها در روند اداره جامعه است که با تاسی از فرمایش امام راحل که در پیام تاسیس بسیج دانشجو و طلبه فرمودند " باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان  بوجود آورد و درمقابل شرق و غرب ایستاد" و مبتنی بر آخرین پیام رهبری خطاب به دانشجویان که فرمودند "هرجا گروهی جوان با ذهنی فعال و پویا شکل بگیرد می تواند موثر باشد" و نیز در دیدار رهبری با دانشجویان بسیجی فرمودند "بسیج دانشجویی در اواخر نهضت مسئله محوری و نقش آفرینی را تخصصی شروع کرده است" این همان توصیه ما است .

وی بیان داشت: چنین رویکردی در شورای تبیین  مواضع بسیج دانشجویی استان موجب می شود  جنبش دانشجویی با ارتقا و اعتلای نقش آفرینی خود در بدنه مدیریتی کشور  با اتکا به پشتوانه های روحیه جهادی، اتصال واقعی به نهاد علم، تقید به اصل عدم محافظه کاری و فهم از مسائل و اولویت ها و در دست داشتن ابزارهای قدرتمند تصمیم سازی از طریق مطالبه گری و گفتمان سازی در گسترش شبکه هسته های مسئله محور جوانان سهم قابل توجهی داشته باشد.

وی اظهار داشت: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان به عنوان اتاق عملیات منسجم  بسیج دانشجویی با محوریت بدنه تشکلی در ایجاد زمینه نقش آفرینی دانشجویان انقلابی در مسائل پیش روی انقلاب اسلامی  بستری فعال ، چابک و خلاق برای را اندازی حرکت عمومی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: عرصه نقش آفرینی بسیج دانشجویی  منحصر به عرصه سیاسی نیست و از انجا که بسیج دانشجویی خود را متعلق به اصل نظام و انقلاب دانسته نقش آفرینی خود را بر اساس چارچوب اسلام ناب محمدی و منویات رهبری تنظیم می کند و وابستگی به هر جریان فکری و ورود در دسته بندی های سیاسی را موجب تنزل شان بسیج دانشجویی می داند و از ان امتناع می ورزد.

وی ابراز داشت: بسیج دانشجویی می تواند مسئولان و جریان های نظام را با نقد منصفانه به سوی آرمانهای نظام و  مطالبات حق طلبانه مردم و دانشجویان راهنمایی کند و این نقد با فهم مطلوب موضوع انجام می پذیرد میزان آن در انصاف و تقوا خواهدبود و تهمت زدن به افراد و گروه ها به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

نجف زاده تصریح کرد: تحول لازم و ممکن است و شرطش هم وجود دولتی است که معتقد به بکار گیری جوانان باشد و این شدنی است در سالهای گذشته از جوانان تنها اسم برده شد و گاهی اوقات جوانان دانشجو برای هماهنگی برنامه ای با چالش های فراوان رو به رو بودند دولت و مسئولین نظام اسلامی باید  از ظرفیت بی نظیر جوانان پر شور و دغدغه مند نهایت استفاده را ببرند.

 وی تأکید کرد: دولت تنها  چند وزارتخانه نیست دولت مجموعه وسیعی است که صدها مدیریت موثر در آن وجود دارد و همه می توانند میزبان جوانان مومن و نخبه باشند که بتوانند در تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرا حضور داشته باشند و چنانچه دولت و مسئولین همچون امام راحل اعتقاد به جوانان داشته باشند با همه دشواری ها و مانعی تراشی ها و دشمنی های خارج و داخل آرمانها قابل تحقق است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: امروز کشور از لحاظ پرورش نیروی انسانی مومن، انقلابی و متخصص وضعیت خوبی داریم اگر میل به حضور جوانان نباشد شناسایی جوانان متخصص نیز صورت نخواهد گرفت و دولت و مجموعه حکمرانی کشور از منافع وجود آنها محروم می ماند.

این جوان دانشجو گفت: در خراسان جنوبی جوانان مومن، انقلابی و خوشفکر فراوان هستند که در برخورد با جوانان در گذشته کوتاهی هایی صورت گرفت به عنوان مثال جوانان با طرح ریزی برنامه های متنوع سعی در شکوفایی استعدادهای خود و خدمت به مردم داشتند متاسفانه با نگاهی بازدارنده و محتاط که از معضلات بین مسئولین است رو به رو شدند و در نحوه ارتباط گیری با مسئولین امر در استان باید تلاشهای جهادگونه ای انجام می گرفت.

وی در پایان عنوان کرد: قشر جوان انتظار دارند که دولتی که با شعار  تحول روی کار آمده است به لزوم ارتباط تنگاتنگ با جوانان پی برده باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار