فرماندار رشتخوار خبر داد:

مانور لحظه صفر زلزله در رشتخوار برگزار شد

مانور لحظه صفر با هدف ایجاد هماهنگی، ارزیابی وضعیت و نقاط ضعف و قوت دستگاههای اجرایی امداد رسان در زمان وقوع حوادث، صبح امروز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران در رشتخوار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۹۱
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی،

حسین باهوش فرماندار رشتخوار در حاشیه این مانور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مانور لحظه صفر مدیریت بحران با موضوع وقوع زلزله فرضی در شهرستان به منظور سنجش میزان آمادگی دستگاه های عضو ستاد پیشگیری ،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رشتخوار برگزار شد، که سقف زمانی بعد از اطلاع یافتن مدیران برای حضور، کمتر از ۳۰ دقیقه بود که بیشتر دستگاه ها در این زمان حضور یافتند.

وی در ادامه بیان داشت : هدف از اجرای این مانور ارتقای سطح آمـادگـی تیم‌های عملیاتی و افـراد جامعه به عنوان جزیی از مرحله آمادگی و کاهش خطر در سوانح و حوادث محسوب می گردد. حسن اجـــرای مـانـور، ایجاد آمادگی و ضرورت انجام واکنش صحیح و سریع در برابر بحران‌ها است که نتایج حاصل از آن موجب کاهش تلفات، خسارات و افزایش پایداری و تاب آوری جامعه می شود.

باهوش افزود: در زمان وقوع حادثه، تجهیزات سالم و آماده ارائه خدمات اولویت اصلی است و حضور مدیران و متولیان همزمان با امکانات و تجهیزات آماده استفاده، باید باشد.

وی مانورها را فرصتی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف برشمرد و گفت: بعضی تجهیزات در شرایط عادی و حوادث محدود هم نیاز است و آماده به کار بودن این تجهیزات همیشه باید در دستور کار متولیان باشد که در طول سال نیز بصورت دوره ای مانورهایی جهت آمادگی دستگاه ها برگزار خواهد شد.

فرماندار رشتخوار تاکید کرد: همه دستگاه های عضو مدیریت بحران تجهیزات را بازبینی و نسبت به برطرف شدن معایب اقدام کنند

ارسال نظرات
پر بیننده ها