خبرهای داغ:
قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی:

خدمات سردار سلیمانی در بلوچستان به پیوست جهاد و رزم درآمده است

نوفرستی با بیان اینکه امروز آثار و برکات اقدامات سردار سلیمانی در بلوچستان که به عنوان پیوست جهاد و رزم درآمده است گفت: امروز هرجا نیروهای مسلح حضور و ماموریت دارند در کنار مباحث امنیتی به مسائل و مشکلات مردم می رسند.
کد خبر: ۹۴۰۴۳۶۱
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان در هفتمین مرحله نهضت خدمات مومنانه همزمان با ایام فاطمیه به نیابت از سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به ایام دهه بصیرت اظهار داشت: 9دی یادآور حضور آگاهانه و از روی بصیرت مردم و تجدید عهد با اسلام، انقلاب و ولایت چه زیبا نام گرفت به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت و پایان داد به فتنه بزرگی که طبق اسنادی که بدست آمد ریشه در 20 سال گذشته داشت.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی و بصیرت نعمت بزرگی است جریان 9دی آثار  و برکاتی داشت فتنه ای که در سال 88 حدود هشت ماه و سال 96 چند روز به طول انجامید در سال 98 برخی استانها زمینه حضور فتنه گران نداشتیم.

نوفرستی عنوان کرد: وضعیت امروز بزرگترین نعمت است وجود دولت اسلامی و مردمی، مجلس ولایی و قوه قضاییه این موقعیت را برای نظام اسلامنی باید قدر بدانیم و با آن بصیرت و آگاهی زمینه برای مرحله سوم مراحل پنج گاه انقلاب اسلامی تا زمینه سازی جامعه اسلامی ، تمدن اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت(عج) فراهم کنیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان ضمن گرامیداشت یا و خاطره سردار شهید سلیمانی گفت: رهبری از ایشان به نام مکتب سردار سلیمانی نام بردند و دشمنان آنقدر وحشت دارند که حتی در فضای مجازی تحمل ندارند نام این شخصیت را که مردم از ایشان الگو و درس بگیرند بیانگر عظمت این مسیر نورانی است.

وی عنوان داشت: خداوند در سوره مائده به ما هشدار می دهد اگر عده ای از مومنین مرتد شدند که این خطر برای اهل ایمان وجود دارد خودشان ضرر کردند و از کاروان حقیقت و قطار حرکت به سمت معنویت  و دین پیاده شدند و عقب ماندند.

نوفرستی افزود: در آستانه ظهور خداوند قومی را برمی گزیند که آنها را دوست دارد و آنها خداوند را دوست دارند اینکه انسان بر اساس تقوا طوری عمل کند محبوب خدا شود نسبت به مومنین تواضع و فروتن  و با رحمت و لطف بین همدیگر زندگی کردن و در مقابل کفار با عزت و صلابت و این وصف یاران سلمان است و در راه خدا پیوسته اهل جهادند و از هیچ سرزنشی باکی ندارند .

وی ضمن بیان تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی یادآور شد: امام خمینی(ره) در شهادت شهید مطهری فرمودند شهادت اولیای الهی جای تبریک دارد که اسلام در دامان خود چه شخصیتهایی را تربیت می کند. از دل روستای عشایری قنات ملک راور کرمان انسانی اینقدر عظمت پیدا می کند الگویی برای جهان اسلام و جهان بشریت می شود که حتی برخی افرادی که مسلمان نیستند از شجاعت، اخلاص و خدایی شدن سردار سلیمانی الگو می گیرند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان افزود: در مقابل استکبار جهانی با روحیه شجاعت و شهامت در سطح جبهه مقاومت نقش ایفا می کند و در ایام فاطمیه دست بر سینه در مقابل عزاداران فاطمیه  اما اراده الهی است که محبوب دلها که الگویی به عالم بشریت معرفی می کند درسی برای مجاهدان و پیوندی برای نیروهای جبهه مقاومت شود و باید خون سردار سلیمانی با خون شهدای عراقی با هم بر زمین ریخته شود.

وی با اشاره به یکی از زیبایی های هنر حاج قاسم گفت: از ابتدا ایشان فرمانده لشکر 41 ثارالله بودند آنچه در سیستان و بلوچستان دنبال می کردند برای اینکه معضلات قاچاق و مواد مخدر نباشد باید مشکلات اقتصادی مردم حل شود. در بیابانهای ایرانشهر نخل ها برفراشته شده نتیجه خدمات سردار سلیمانی است که در دل بلوچستان امکانات لشکر را می آوردند  و چاه ها حفر می شد زمین ها برای کشاورزی مهیا می شد ابتدا برای پذیرش مطلب نیاز به فرهنگ سازی داشت که مردم روی زمین کار کنند.

نوفرستی با بیان اینکه امروز آثار و برکات اقدامات سردار سلیمانی در بلوچستان است که به عنوان پیوست جهاد و رزم درآمده اظهار داشت: امروز هرجا نیروهای مسلح حضور و ماموریت دارند در کنار مباحث امنیتی به مسائل و مشکلات مردم می رسند در منطقه بلوچستان خدمات تیپ انصارالرضا در دل مردم آنجا به واسطه کمکهای مومنانه جای باز کرده است. امنیت مرزها از رسالتهای نیروهای مسلح است و سپاه در شهرستانهای مرزی آبادانی و احیای قناتها توسط مردم برای مردم را دنبال می کند.

وی ادامه داد: امسال سالگرد سردار شهید سلیمانی با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف شده است آن حضرت برای دفاع از اسلام از هرچه دارد مایه می گذارد آنجا که باید به یتیم و اسیر و مسکین از هرچه دارد می گذارد الگو می شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان گفت: این روزها که رهبری مسئله جهاد تبیین را به عنوان رسالت متوجه خواص و کسانی است که تریبون ها را در فضای مجازی و حقیقی اختیار در دارد  یاد خطبه خوانی حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد کوفه که در آن درس جهاد، توحید و فلسفه امامت و لایت ، مباحث فقهی ، سیاسی و اجتماعی است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار