امام جمعه لردگان؛

معنویت یک راه درونی برای کشف ماهیت انسان است

امام جمعه لردگان در جمع کارکنان سپاه ناحیه لردگان گفت :معنویت یک راه درونی است که انسان با کمک آن ماهیت خود را کشف می کند.
کد خبر: ۹۴۰۴۱۲۰
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام یدالله رحمانی در جمع کارکنان سپاه ناحیه با اشاره به اهمیت معنویت در زندگی انسان گفت:اسم ،شغل،جایگاه و ... هویت انسان است و برخی انسان ها فقط با هویت خود زندگی می کنند و هیچگاه نسبت به ماهیت که همان حقیقت وجودی انسان است توجهی نمی کنند، درحالی که معنویت در ماهیت انسان تجلی پیدا می‌کند و انسانی که علاوه بر هویت با ماهیت معنوی زندگی می کند بسیار متفاوت است.

امام جمعه لردگان افزود: معنویتی که در درون انسان به وجود آمد در تیررس حوادث و تهدیدات قرار دارد و باید به صورت جدی از آن مراقبت کرد انسانی که مراقب فکر خود نباشد گاهی این فکر بر معنویت تأثیر می گذارد و اگر تأثیر آن منفی باشد تا مرز بی اعتنایی نسبت به خداوند هم ممکن است پیش برود.

این مقام مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز یک معنویت است که با بروز و ظهور خود بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را در کشور ایران بر طرف کند و با نفوذی که دارد به دنبال حل مشکلات بشری می باشد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به فواید معنویت در زندگی انسان گفت: معنویت معنا بخش به زندگی انسان است که زندگی ها را جهت می دهد و انسان می تواند با برنامه‌ریزی در راه بهتر زندگی کردن و با آرامشی درونی تکالیف خود را انجام دهد و آمادگی برای حضور در دنیای دیگر را داشته باشد.

 امام جمعه لردگان،پرهیز از گناهان، خدمت‌رسانی به مردم،دستگیری مستمندان،کسب رضایت الهی را از مهمترین شاخصه های معنویت در زندگی انسان وی بیان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار