خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان:

۹ دی فصل جدیدی را در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران پایه‌‌گذاری کرد

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان گفت: ۹ دی روزی است که فصل جدیدی را در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران پایه ‌گذاری کرد و نقطه عطفی در تاریخ پرفراز و نشیب این ملت و کشور شد.
کد خبر: ۹۴۰۳۵۲۲
|
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

حجت‌الاسلام علی حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه اهمیت ۹ دی به میزان انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: ۹ دی روزی است که فصل جدیدی را در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران پایه ‌گذاری کرد و نقطه عطفی در تاریخ پرفراز و نشیب این ملت و کشور شد.

وی گفت: در تاریخ پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی روزهایی وجود دارد که ماهیتی فراتر از یک روز و چند ساعت دارد و برهم زننده تمام معادلات و طرح‌های اتاق‌های فکر است و نهم دی ‌ماه ۸۸ یکی از همان روزهای خاص و نورانی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان در خصوص اهداف فتنه‌گران از ایجاد فتنه گفت: اولین و مهم‌ترین هدف دشمن از فتنه ۸۸ زیر سؤال بردن نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه بود، هدف بعدی دشمن تغییر ساختار نظام از طریق تقابل بین مردم و رهبری بود.

وی ادامه داد: هدف سوم دشمن تضعیف قدرت نظامی کشور بود، آنها با این شعار که هر کشوری یک نیروی دفاعی بیشتر نیاز ندارد دنبال این بودند که سپاه و ارتش را یکی کنند.

حسنی گفت: هدف چهارم دشمن حذف شورای نگهبان بود با این هدف که نمایندگانی وارد مجلس شوند که تعهدی نسبت به نظام، ولایت فقیه و یا قانون اساسی نداشته باشند و در نهایت با به ثمر نشستن همه این توطئه‌ها، هدف اصلی که براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، محقق شود.

وی با اشاره به نقش مردم در خلق حماسه ۹ دی گفت: مردم به تعریف نظام مقدس جمهوری اسلامی ولی نعمت هستند و یکی از مهم‌‌ترین مؤلفه‌های حکومت اسلامی و یکی از مهم‌ترین بازوهای نظام اسلامی به حساب می‌آیند و ۹ دی، حاصل اقتدار ملی و غیرت دینی ملت شریف ایران است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان ابراز داشت: حضور مردم و نقش محوری آنان در خنثی کردن فتنه بسیار موثر بود، مردم در این حماسه کم نظیر ضمن حفظ آرمان‌های انقلاب، عزت و استقلال نظام به دشمن فهماندند که دین و اعتقادات خط قرمزشان است و در مقابل فتنه‌گران خواهند ایستاد.

وی با بیان اینکه مردم در این روز با آرمان‌‌های عظیم امام راحل و انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری دامت برکاته تجدید پیمان کردند، گفت: این حضور آن قدر با بصیرت و شعور سیاسی همراه بود که حضرت آقا در مورد آن فرمودند اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است، حماسه‌ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت.

حسنی بیان کرد: نعمت امنیت برای هر کشوری و هر ملتی بسیار ارزشمند است، برای ملت ما هم همین است بنابراین برخورد با ناامن‌کنندگان کشور و برهم زنندگان آرامش مردم از نیازهای فوری ما است، جدای از این بحران‌آفرینی به هر بهانه‌ای و به اشکال مختلف مثل کودتای مخملی، تهدید نرم، آشوب‌های شهری، اغتشاشات گسترده، ایجاد نارضایتی عمومی و نافرمانی مدنی همه و همه دستپخت دشمنان این ملت و کشور است که می‌طلبد برای تکرار نشدن و به ثمر ننشستن آنها با برنامه قوی جلوی آن گرفته شود و با فتنه‌گران بدون هیچ اغماضی برخورد جدی صورت گیرد.

وی در خصوص نقش بسیج در مهار فتنه ۸۸ و مبارزه با نفوذ اظهار داشت: نقش بسیج در مهار فتنه یک نقش کلیدی و محوری بود چراکه هم به هنگام و هم به اندازه عمل کرد؛ همین عمل به هنگام در خصوص بصیرت افزایی، موج فتنه را به بهترین شکل ممکن مهار کرد و باعث شد سد مستحکمی در مقابل فتنه‌گران و حامیان داخلی و خارجی شکل گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: بسیج هم از جنس مردم بود و هم از بطن جامعه، بسیج با استفاده از پشتوانه محکم سیاسی، اخلاقی و فرهنگی که داشت تمام استراتژی‌ها، تکنیک‌ها و تاکتیک ‌های دشمن را و ابزار هایی که دشمن در اختیار داشت شناسایی و خنثی کرد.

وی ادامه داد: نقش بسیج آنقدر نمود داشت که دوست و دشمن به نقش ویژه‌اش در مهار فتنه ۸۸ اعتراف کردند و اهمیت این نقش زمانی خود را نشان می‌دهد که ولی زمان امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) می‌فرمایند بسیج در فتنه نمره قبولی گرفت.

حسنی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره با توطئه و دسيسه در ميدان بوده و خواهد بود چراکه دنبال اهدافی است، حماسه 9 دی پیام بصیرت مردم ما در شناخت دشمن و توطئه‌ها و دسیسه‌ها بود همین آگاهي و هوشياري تمام معادلات دشمن را برهم ریخت.

 وی ادامه داد: مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده‌ها میلیونی مردم در تمام شهرهای کشور به جهانیان اعلام شد و حماسه 9 دی پاسخی شد به تمام گستاخی‌های دشمنان این کشور و ملت؛ و این حضور در صحنه برهم زننده تمام معادلات آنها بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان گفت: پیام این روز به دوستان آن است که همچون گذشته بلکه قوی‌تر برای پیمودن درست مسیر انقلاب پیرو ولی فقیه زمان باشند ثانیا نهم دی حامل این پیام به دشمنان است که ملت ایران نسبت به وحدت و مداخله دشمنان در سرنوشت خود حساس هستند و برای دفاع از ولایت فقیه، دستاوردهای انقلاب و منافع ملی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و تا آخر پشتیبان ولی امر زمان خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات