خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

سردار سلیمانی قله هویت تاریخی ملت ایران است

همدان-مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سردار سلیمانی قله هویت تاریخی ملت ایران است، گفت: حاج قاسم مجاهدی بود که ناجی منطقه اسلامی بود و مجاهدت‌هایش همه برای رضای خدا بود.
کد خبر: ۹۴۰۲۶۰۳
|
۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

طیب فریادرس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تبیین مهمترین شاخصه‌های این شهید عالی مقام اظهار کرد: حاج قاسم نماد سربازی است که خالصانه برای تحقق امر ولایت هر آنچه که دارد در طبق اخلاص گذاشته و برای آن مجاهدت می‌کند.

وی موضوع اخلاص و کار برای خدا را اولین و مهمترین ویژگی حاج قاسم معرفی و بیان کرد: حاج قاسم شدیداً ولایتمدار بود و خالصانه و عاشقانه رهبری را دوست داشت، به ولایت فقیه اعتقاد راسخ داشت و یک اعتقاد عمیق و قلبی و ارادت ویژه و خاصی که از ارادت ایمانی و اعتقادی برمی‌خیزد بین ایشان و رهبری وجود داشت.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان خدمتگزاری را سومین شاخصه مهم سردار سلیمانی عنوان کرد و ادامه داد: این شهید عالی قدر انسان خادمی بود و همواره برای خدمتگزاری به مردم در تلاش بود به طوری که در طول دوران دفاع مقدس و بعد از آن در نبرد با اشرار و منافقین، در حوادث سیل و زلزله و در منطقه در کمک به مردم مظلوم و ستم‌دیده عراق، یمن، سوریه، افغانستان، یمن ، لبنان و... خالصانه به مردم خدمتگزاری کرد و هر کمکی از دستش بر می‌آمد انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی در کنار سایر ویژگی‌های عمومی همچون بصیرت و نگاه نافذ سیاسی، بینش سیاسی بسیار قوی داشت، عنوان کرد: حاج قاسم درک عمیقی از مسائل منطقه و سیاست داخلی و خارجی داشت که همین موضوع به ایشان کمک کرد تا بتواند نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

فریادرس با اشاره به اینکه حاج قاسم در عین متانت و مهربانی بسیار قاطع بود، بیان کرد: ایشان روابط بسیار خوبی با شخصیت‌های کشور داشت اما در بزنگاه‌های مختلف همچون ۷۸ و ۸۸ موضع‌گیری دقیق و نافذ خود را داشت و بسیار قاطعانه ایفای نقش کرد و در میدان‌های نبرد برخودهای قاطع و محکمی داشت.

* خلق بسیج مردمی در کشورهای اسلامی بزرگ‌ترین خدمت حاج قاسم به جامعه بشریت

وی اضافه کرد: تمام این ویژگی‌های مکتب حاج قاسم در جریان مقاومت اسلامی و جریان رزمندگان بدون مرز انقلاب اسلامی،  ساری و جاری است و روز به روز گسترش پیدا می‌کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان خلق شبکه‌ای فعال و پای کار از بسیج مردمی را در کشورهای اسلامی که مورد تهاجم آمریکا و تروریسم‌های آمریکایی – تکفیری بود، بزرگ‌ترین خدمت حاج قاسم به جامعه بشریت دانست.

وی گفت: حاج قاسم چهره خبیث آمریکا را که پشت نقاب مبارزه با تروریسم و نماد مبارزه با کسانی که در حال تجاوز به منطقه خاورمیانه بودند از داعش و... را نشان داد و با شهادت خود چهره آمریکا را کاملاً مفتضح کرد و جهان را از شر غده سرطانی داعش نجات داد که امیدواریم تداوم آن نجات جهان از شر غده سرطانی صهیونیسم باشد.

فریادرس با تاکید بر اینکه حاج قاسم عصاره فضیلت‌های ملت ایران بود به راز محبوبیت این شهید والامقام اشاره و اظهار کرد: ملت ایران آنچه که از آرزوها، آرمان‌ها و مطلوب‌ها برایشان متصور بود در شخصیت بزرگ این سردار رشید اسلام می‌دیدند و ایشان این ویژگی‌ها را صادقانانه و با اخلاص تمام در خدمت ملت ایران، آرمان‌های انقلاب اسلامی و در خدمت نجات مردم منطقه قرار داد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی قله هویت تاریخی ملت ایران است، گفت: حاج قاسم مجاهدی بود که ناجی منطقه اسلامی بود و قدم‌ها، نفس‌ها، حرکت‌ها و مجاهدت‌هایش همه برای رضای خدا بود و چون با مردم خالص و صادق بود و در جهاد و شهادت غل و غش نداشت، بنابراین نه تنها در دل مردم ایران بلکه در دل مردم خاورمیانه و فراتر از آن تمام آزادی‌خواهان جهان و افرادی که در برابر استکبار هستند و قدر رهایی و آزادی انسان را می‌دانند نشست و همگی به ایشان اردات دارند که مایه افتخار ما است.

* حاج قاسم فخر جهان اسلام، مقاومت اسلامی و فخر ایران اسلامی است

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان حاج قاسم را فخر جهان اسلام، مقاومت اسلامی و فخر ایران اسلامی دانست و بیان کرد: جریان آمریکا و جریان غرب طبق برنامه‌ریزی به دنبال این بودند که بتوانند در یک جنگ فراگیر منطقه‌ای، منطقه اسلامی و خاورمیانه را درگیر جنگ با جریانات تکفیری و جریانات متمایل به شیعه و سنی کنند و توان منطقه اسلامی و به خصوص توان ایران اسلامی را فرسایش دهند که هدف نهایی آنها این بود که بتوانند غلبه صهیونیست‌ها و جریانات همسو با غرب را در منطقه ما تضمین کنند تا در منطقه موفق شوند اما درایت رهبر انقلاب و بصیرت حاج قاسم و نگاه بلند و نافذ و مجاهدت ایشان در کنار شهدای مدافع حرم این نقشه‌ها را در هم کوبید و دشمن را شکست داد.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی موثرترین فرد مبارز با عناصر تروریسم در منطقه و جهان شناخته می‌شود، یادآور شد: شهادت این سردار بزرگ اسلامی یک شهادت آگاهی بخشی در جهان بود و بعد از شهادت ایشان جبهه مقاومت پر قدرت راه خود را ادامه داد و امروز می‌بینیم در منطقه یمن، عراق و  لبنان موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی شکل گرفته و طرح‌های آمریکا در طول چند سال گذشته که برای شکست دادن مقاومت طرح‌های جدی از حیث اقتصادی، امنیت و نظامی وجود داشته، تماماً با شکست روبرو بوده و مکتب حاج قاسم توانسته محصول خود را برای مقاومت اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده  فقید و فداکار نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت تن از رزمندگان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهبادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار