رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل آباد خبر داد:

۲۶ واحد آلاینده صنعتی و تولیدی در خلیل آباد اخطار گرفتند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل آباد از اخطار به 26 واحد آلاینده صنعتی و تولیدی در فصل پاییز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۲۰۷۸
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

سعید شفیعیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در خلیل آباد، اظهار کرد: شناسایی صنایع آلاینده محیط زیست در زمینه های آب، خاک و هوا یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است که به منظور حفاظت، بهبودی و بهسازی محیط زیست و پیشگیری از هر نوع آلودگی که موجب بر هم زدن تعادل و حفظ محیط زیست می شود، انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه این محیط زیست متناسب با نوع آلایندگی و مطابق با قوانین و مقررات جاری اقدام لازم را برای جلوگیری از آسیب و تخریب محیط زیست  انجام می دهد، خاطرنشان کرد: ۵۳ واحد صنعتی و خدماتی در شهرستان خلیل آباد طی سه ماهه سوم سال جاری مورد پایش و بازدید کارشناسی قرار گرفتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد تصریح کرد: در این بازدیدها، ۲۶ فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر شد که تعداد از این واحد ها به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست و تداوم آلودگی محیط زیست جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۶ واحد آلاینده جهت رفع آلودگی اخطار دریافت کرده بودند که اقدامی جهت رفع این آلودگی در مهلت مقرر انجام نداده‌اند به عنوان واحد آلاینده در این فصل معرفی شدند، اذعان کرد: واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی کنند، اگر در مهلت زمانی تعیین شده نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکنند نسبت به فروش کالا یا خدمات، مشمول عوارض آلایندگی می شوند که قابل بخشش هم نیست.

شفیعیان همچنین عنوان کرد: با توجه به فصل پیش رو، این واحد ها و صنایع متعهد به کاشت و نگهداری فضای سبز با گونه های مشجر کم آب طلب و متناسب با اقلیم هستند که لازم است با توجه به فصل کاشت درخت به تعهدات خود در این خصوص نیز اقدام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها