تولید بیش از ٨۵ تن عسل در سیستان وبلوچستان

سرگزی گفت: بدلیل کمبود شهد و گرده ناشی از ادامه خشکسالی، میزان تولید عسل در استان به ٨۵ تن و ۴٢٨ کیلوگرم رسید که نسبت به سال گذشته ۵ تن کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۰۱۹۱۸
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بدلیل کمبود شهد و گرده ناشی از ادامه خشکسالی، میزان تولید عسل در استان به ٨۵ تن و ۴٢٨ کیلوگرم رسید که نسبت به سال گذشته ۵ تن کاهش را نشان می‌دهد.

غلامرضا سرگزی اظهارداشت: بر اساس آخرین سرشماری که از اول مهر به مدت یک ماه انجام شد.

وی بیان کرد: عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به علت شرایط آب و هوایی مناسب از نظر کم بودن رطوبت، تنوع گیاهی، وجود انواع گونه‌های گیاهان دارویی و ارگانیک بودن شهد گیاهان مرتعی از کیفیت بالایی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ٢٧٠ نفر در ٢۵١ زنبورستان این استان به امر زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند.

این مسئول ادامه داد: عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به دلیل کیفیت بالا بسیار طرفدار دارد.بیشترین عسل سیستان و بلوچستان در شهرستان زهک تولید می‌شود.

 

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک نیز گفت: شهرستان زهک دارای ٧١ زنبورستان و٢ هزار و ٣۴۴ کندو عسل میباشد.

سعید امیری افزود: خوشبختانه در آخرین سرشماری که در مهر ماه انجام شد شهرستان زهک با تولید ٢١ تن و ۶٩ کیلو بیشترین عسل تولیدی در بین شهرستان های استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: عمده عسل تولیدی شهرستان در فصل بهار و از شهد و گرده درختان گز، بوته های خار شتر و جالیز موجود در منطقه میباشد.

امیری با اشاره به کیفیت بالایی عسل تولیدی شهرستان گفت: اجرای کلاسهای آموزشی وترویجی برای کندو دارها در ارتقای تولید عسل در منطقه نقش موثری داشته است

گفتنی است، کلاسهای آموزش استحصال زهر زنبور عسل و ژل رویال برای پرورش دهندگان زنبور عسل خصوصا برای زنان روستایی شروع شده که امید است تولید خوبی در این شهرستان عاید بهره برداران منطقه گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار