تولید بیش از ٨۵ تن عسل در سیستان وبلوچستان

سرگزی گفت: بدلیل کمبود شهد و گرده ناشی از ادامه خشکسالی، میزان تولید عسل در استان به ٨۵ تن و ۴٢٨ کیلوگرم رسید که نسبت به سال گذشته ۵ تن کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۰۱۹۱۸
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بدلیل کمبود شهد و گرده ناشی از ادامه خشکسالی، میزان تولید عسل در استان به ٨۵ تن و ۴٢٨ کیلوگرم رسید که نسبت به سال گذشته ۵ تن کاهش را نشان می‌دهد.

غلامرضا سرگزی اظهارداشت: بر اساس آخرین سرشماری که از اول مهر به مدت یک ماه انجام شد.

وی بیان کرد: عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به علت شرایط آب و هوایی مناسب از نظر کم بودن رطوبت، تنوع گیاهی، وجود انواع گونه‌های گیاهان دارویی و ارگانیک بودن شهد گیاهان مرتعی از کیفیت بالایی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ٢٧٠ نفر در ٢۵١ زنبورستان این استان به امر زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند.

این مسئول ادامه داد: عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به دلیل کیفیت بالا بسیار طرفدار دارد.بیشترین عسل سیستان و بلوچستان در شهرستان زهک تولید می‌شود.

 

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک نیز گفت: شهرستان زهک دارای ٧١ زنبورستان و٢ هزار و ٣۴۴ کندو عسل میباشد.

سعید امیری افزود: خوشبختانه در آخرین سرشماری که در مهر ماه انجام شد شهرستان زهک با تولید ٢١ تن و ۶٩ کیلو بیشترین عسل تولیدی در بین شهرستان های استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: عمده عسل تولیدی شهرستان در فصل بهار و از شهد و گرده درختان گز، بوته های خار شتر و جالیز موجود در منطقه میباشد.

امیری با اشاره به کیفیت بالایی عسل تولیدی شهرستان گفت: اجرای کلاسهای آموزشی وترویجی برای کندو دارها در ارتقای تولید عسل در منطقه نقش موثری داشته است

گفتنی است، کلاسهای آموزش استحصال زهر زنبور عسل و ژل رویال برای پرورش دهندگان زنبور عسل خصوصا برای زنان روستایی شروع شده که امید است تولید خوبی در این شهرستان عاید بهره برداران منطقه گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار