فرماندار رشتخوار تأکید کرد:

ضرورت تقویت صنایع تبدیلی و اشتغال‌زایی جوانان در رشتخوار

فرماندار رشتخوار در جلسه کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی بر ضرورت تقویت صنایع تبدیلی و اشتغال‌زایی جوانان در این شهرستان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۴۰۰۷۹۵
|
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی در رشتخوار، خالقداد عرب در جلسه کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی این شهرستان با اشاره به پیشرفت و ظرفیت خوب مجموعه‌های فولادی و ضرورت اشتغال‌زایی جوانان منطقه، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این مجموعه‌ها تربیت و آموزش افراد با تخصص است که نیازمند یک نشست و فراخوانی با همکاری مجموعه فولادی شکفته و فنی و حرفه‌ای هستیم تا تخصص‌های لازم برای آموزش اعلام و آموزش‌های فنی برای نیروهای بومی برگزار شود.

وی در ادامه با تأکید بر نیاز مبرم منطقه به تقویت حوزه اشتغال بیان کرد: متأسفانه در شرایط، سخت اقتصادی و خشک‌سالی‌های موجود که در سال جاری نیز شاهد پایین‌ترین میزان بارندگی در چند سال گذشته با ثبت بارش کمتر از ۴ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان بوده‌ایم، امروز نیازمند احیا و کمک به حوزه اشتغال جوانان هستیم، چراکه ادامه‌دار بودن این وضعیت مشکلات را در اینکه چند برابر خواهد کرد.

فرماندار رشتخوار با تأکید بر فرصت مناسب پیش‌آمده حضور مجموعه بنیاد علوی در رشتخوار، افزود: وجود بنیاد علوی نهاد پیشرفت و آبادانی رشتخوار یک فرصت طلایی برای منطقه است که باید از ظرفیت‌های این نهاد به‌خوبی برای رفع مشکلات حوزه اشتغال در منطقه کمک گرفت.

وی با تأکید بر نیاز تقویت صنایع تبدیلی در رشتخوار، تصریح کرد: اگر در حوزه صنایع تولیدی خام فروشی کنیم و برند سازی نکنیم و در حوزه فراوری محصولات منحصربه‌فرد منطقه کار نکنیم، قطعاً دچار مشکل خواهیم شد، محصولات همچون زعفران، پسته و پنبه در رشتخوار امروز نیازمند ورود و کار در حوزه فراوری و برند سازی است.

عرب در ادامه با اشاره به موضوع جذب و تخصیص اعتبارات اشتغال‌زایی در رشتخوار گفت: میزان سهمیه سامانه سامد برای اشتغال شهرستان ۱۰۴۵ نفر بوده که اکنون سهمیه شهرستان اکنون ۸۷۸ نفر انجام‌شده است.

وی در ادامه اذعان کرد: در بحث اعتبارات اشتغال‌زایی سهمیه شهرستان ۱۸ میلیارد اعلام‌شده که تاکنون ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان یعنی ۳۵ درصد جذب‌شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اعتبارات تبصره ۱۶ اعتبار ۱۵ میلیاردی در حوزه کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته‌شده است، که تاکنون این عدد به ۵ و نیم میلیارد رسیده که این عدد پایین است و در فرصت ۳ ماه تا پایان سال نیازمند پیگیری بیشتر از سوی نهادها است.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی رشتخوار در ادامه با اشاره به فعالیت خوب نهاد پیشرفت و آبادانی در حوزه اشتغال، بیان کرد: در بخش تسهیلات تاکنون ۱۸ میلیارد معرفی بر اساس پایداری مشاغل موجود یا کمک به ظرفیت و اشتغال پایدار توسط نهاد پیشرفت و آبادانی در سطح شهرستان رشتخوار انجام‌شده است.

محمد تابنده تصریح کرد: این تسهیلات درراستای راه‌اندازی کارخانه فراوری شیر و خوراک دام، زعفران، صنایع‌دستی، بومگردی، تأمین‌کننده‌های کود و سم و … صورت پذیرفته است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها