خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

مذاکره باید منجر به توافق کامل و حصول مطالبات کشور شود

همدان-امام جمعه همدان با بیان اینکه مذاکره باید منجر به توافق کامل و حصول مطالبات کشور شود، گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان با جدیت به دنبال رفع تمام تحریم‌های ظالمانه است.
کد خبر: ۹۳۹۸۸۳۴
|
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان با بیان اینکه در تجربه مذاکرات پیشین خوش‌بینی به طرف مقابل و تسامح در بعضی از تعهدها باعث آسیب‌های اقتصادی جبران ناپذیری به کشور شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم با استفاده از تجربه مذاکرات دولت گذشته در سطوح مختلف، به طور قطع در انجام این امر موفق خواهد شد.

وی با بیان اینکه مذاکره باید منجر به توافق کامل و حصول مطالبات کشور شود، گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان با جدیت به دنبال رفع تمام تحریم‌های ظالمانه است.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: یک توافق ناقص در عرصه بین المللی و خروج آمریکا از برجام به اقتصاد کشور آسیب‌های فراوانی زد و با مقایسه وضعیت اقتصادی قبل و بعد از برجام این آسیب ها چشمگیر است.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم برخلاف دولت گذشته با برنامه ریزی مطلوب برای مذاکرات می تواند منافع اقتصادی کشور را تامین کند.

شعبانی موثقی به ۱۹ آذر سالروز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسائل فرهنگی به عنوان اساس و دغدغه اصلی در تصمیمات کشور لحاظ نشده است.

وی رسیدگی به مسائل فرهنگی را در کنار اقتصاد، اولویت کشور برشمرد و افزود: ایجاد مشکلات اقتصادی توطئه دشمن برای لطمه زدن به فرهنگ کشور است که شورای فرهنگ عمومی با هدایت فرهنگی و تدوین اسناد مرتبط می تواند این توطئه ها را خنثی کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه فرهنگ کشور باید در عرصه مدیریت اقتصادی اثرگذار باشد، افزود: همه متولیان و مسئولان کشور باید دغدغه فرهنگی داشته باشند به گونه ای که فرهنگ پایه و اساس تصمیمات اقتصادی و اجتماعی مسئولان جامعه شود.

وی با قدردانی از عملکرد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برای تنظیم و تدوین سند فرهنگی در یکسال گذشته، ابراز امیدواری کرد که با طراحی سند فرهنگی کشور که در ۱۱ استان انجام شده، تمام دستگاه ها مصوبات آن‌ را اجرایی کنند.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به مسئله فرهنگ توجه ویژه ای دارد، هدف از انقلاب مردم را حفظ فرهنگ اصیل و مذهبی کشور دانست.

وی همچنین با تبریک روز پرستار و قدردانی از زحمات کادر درمان در ۲ سال گذشته، اظهار داشت: به خاطر ایثارگری‌های کادر درمان مقام معظم رهبری هوشمندانه فرمودند «افرادی که در مراکز درمانی برای حفظ سلامتی جامعه تلاش می کنند، مجاهد هستند و کسی که در این راه جان خود را از دست می دهد، شهید سلامت است».

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار