در یانچشمه شهرستان بن برگزار شد،

یادواره ناجی آبادان و ۴۲ شهید یانچشمه

یادواره شهید دریاقلی سورانی ناجی آبادان و ۴۲ شهید یانچشمه شهرستان بن با حضور مردم ولایتمدار و جمعی از مسئولان،خانواده معظم شهدا، یادگاران سالهای دفاع مقدس و بسیجیان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۵۷۴
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم با شکوه که با رعایت اصول بهداشتی برگزارشد،سردار فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم علیه السلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید دریاقلی سورانی، ناجی آبادان و تبریک هفته بسیج گفت: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک و مطهر شهدا، فداکاری رزمندگان اسلام ، جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم آنهاست.

سردار علی محمد اکبری، به حماسه آفرینی جوانان ایران اسلامی در عرصه های مختلف انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز جوانان ولایتمدار، مومن و انقلابی ما کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیستند و در همه صحنه‌ها محکمتر و مقاومت تر از همیشه حضور فعال و چشگیر دارند.

یادگارسالهای دفاع مقدس با اشاره به حفظ انسجام و سازماندهی جوانان ایران اسلامی اظهار داشت: امروز ادامه دهندگان راه شهدا، با اطاعت از ولایت فقیه و الگو گرفتن از شهدا، در سراسر کشور با حضور در گردان‌های متعدد آماده مقابله با هرگونه خطر هستند و در زمینه امداد رسانی، محرومیت زدایی آمادگی کامل دارند تا با حضور همیشگی خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب  کنند و به یاری نیازمندان بشتابند.

سردار فرمانده ارشد نظامی استان به فداکاری شهدا و ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: شهید دریاقلی سورانی و دیگر شهدا، مرگ با عزت را انتخاب کردند و با گذشتن از جان خود دشمن را ناکام کنند و برای همیشه تاریخ زنده ماندند.

سردار فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم علیه السلام گفت: ناجی آبادان، شهید دریاقلی سورانی با گذشتن از جان خود و اطلاع رسانی سریع به مردم ،اجازه نداد که یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد و نقشه دشمن برای تصرف خاک کشور ناکام گذاشت و پیروزی امروز جبهه مقاومت هم برگرفته از الگوی رفتاری مردم ایران اسلامی در مقابله با دشمنان است .

شایان ذکراست: شهید دریاقلی سورانی ناجی آبادان فرزند محمدقلی در سال ۱۳۲۵ در روستای یانچمشه متولد شد و در آبان ماه سال ۱۳۵۹ با هوشیاری و ایثار خود ،مردم و رزمندگان مدافع شهر آبادان را از حمله قطعی دشمن بعثی به آبادان و اشغال این شهر مقاوم با خبر کرد.

این شهید در جریان حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به ایران و پس از اشغال خرمشهر، در منطقه کوی ذوالفقاری در ۲۰ کیلومتری شهر آبادان به صورت اتفاقی متوجه تحرکات شبانه سربازان عراقی و عبور آنها از رودخانه بهمن شیر برای حمله غافلگیر کننده و اشغال این شهر شد، با دوچرخه به آبادان رفت، مردم و مدافعان شهر را از ماجرای نفوذ و توطئه دشمن آگاه ساخت.

ناجی آبادان شهید سورانی در این ماجرا پس از ساعت‌ها مقاومت، بر اثر ترکش خمپاره مجروح و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۹ در سن ۲۴ سالگی در راه انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت خونریزی، به شهادت نایل آمد و پیکر پاکش در بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار