مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛

ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت زکات، کاهش مراجعه به کمیته امداد

آسوده با اشاره به مردمی کردن کمیته امداد در خلیل آباد به صورت آزمایشی گفت: این طرح با محوریت زکات در شهرستان خلیل آباد اجرایی شد و موفقیت‌های خوبی را در برداشت تا آنجا که مراجعات به کمیته امداد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۲۹
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حبیب الله آسوده در همایش توجیهی آموزشی زکات در زائرسرای کرامت مشهد در جمع روسای اداره اجرایی زکات افزود: زکات بعد مادی و معنوی دارد که اگر زکات خوب تبیین شود، بعد مادی ام عالی دهنده انسان در مکتب توحیدی است.

وی زکات را ابزار مالی برای تنظیم خانوار کشور دانست و اظهار کرد: زکات توسط از مودیان دریافت و در امور نیازمندان همان محل هزینه می شود که این امر در واقع تعادل اقتصادی را ایجاد می کند.

وی از بعد اجتماعی به پرداخت زکات پرداخت و اعلام کرد : پرداخت این فریضه الهی از یک سو همبستگی اجتماعی و اقتدار مردمی را افزایش می دهد و از سوی دیگر موجب کاهش گسستگی اجتماعی می شود.

وی پرداخت زکات در جامعه را جاری دانست و افزود: این امر به ترویج فرهنگ خیر و احسان کمک می کند.

وی، با اعلام اینکه، شهرستان خلیل آباد دارای ۲۲ روستا و زکات واجب آن کشمش است، ادامه داد: با همراهی اعضای شورای زکات شهرستان در همه روستاهای شهرستان یک مرکز نیکوکاری تخصصی با عنوان《مرکز نیکوکاری، زکات و توانمندسازی 》ایجاد شد و پرچم اصحاب زکات نصب شد تا شاهد اجرای و تعمیم نهضت زکات در سطح استان و کشور باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها