مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

کار کردن در وادی شهید، انقلاب، امام و ولایت اندیشه والایی می‌خواهد

همدان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در وادی شهید، انقلاب، امام و ولایت کار کردن اندیشه والایی می‌خواهد.
کد خبر: ۹۳۸۷۷۹۴
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کار کردن در وادی شهید، انقلاب، امام و ولایت اندیشه والایی می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی ظفری در کارگاه تخصصی مصاحبه، تدوین تاریخ شفاهی و خاطره شفاهی که با حضور اهالی قلم در باغ موزه همدان برگزار شد، اظهار داشت: نویسندگی در حوزه ادبیات پایداری ظرفیتی است که خداوند به هر کسی عنایت نمی‌کند مگر کسی که شایستگی پیدا کند و به شهدا فکر کند و بنویسد.

وی با بیان اینکه خداوند بیشتر از این نمی‌تواند به ما عنایت کند که افکار و اندیشه‌های ما غرق در موضوعاتی شود که ارتباط با شهدا برقرار کنیم و به حقیقت و خداوند نزدیک شویم، افزود: برخی مواقع قلم می‌زنیم برای معرفی منافقین که این باعث انحراف، شکاف و تفرقه می‌شود، اما ما در اینجا تلاش می‌کنیم که اتفاق بزرگی بیفتد که این اتفاق بزرگ زمینه‌سازی برای ظهور است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: ما انقلاب کردیم و به دنبال هدف‌های بزرگ هستیم و هدف‌های ما هم دنبال حزب و گروه و... نبوده بلکه امروز کسی از دشمنان ما ترس و واهمه‌ای ندارند که کدام حزب ما پیروز و بردش بیشتر است، اما ما آزاده‌ایم و اگر آزاده ماندیم و مطمئن شویم که انقلاب مسیرش ادامه دارد، ولی اگر درگیر بحث شویم در همین‌ها باقی می‌مانیم.

وی ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی که بار‌ها بر آن تأکید شده و به آن اعتقاد دارم این است که او اندیشه بزرگ داشت و همیشه نگاهش به جامعه نگاه پدر و فرزندی بود.

سردار ظفری بیان کرد: ما در انقلاب سوژه‌های فراوانی داشتیم، ولی نتوانستیم آن‌ها را تبدیل به جریانات سیال جامعه کنیم و نماد‌های زیادی در جامعه داریم، ولی هنوز جریان‌سازی نشدند و تبدیل به نماد‌های گفتمان جامعه اسلامی ما نشدند، باید روی آن‌ها کار کنیم، معرفی نماد‌ها خودش یک هنر است که معمولا ابتکاری است و در قالب شعر و تاریخ شفاهی نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما باید بزرگ‌تر از این فکر کنیم، گفت: در وادی شهید، انقلاب، امام و ولایت کار کردن اندیشه والایی می‌خواهد و یکی از ویژگی‌های نظام ولایی و نظام‌های الهی اصیل این است که رهبری قدرت این را دارد که آرمان‌ها را در سطح جامعه گسترش دهد و انسان‌های کوچک جامعه از جهت اسم و رسم بیایند و از سطح رهبران خود عبور کند و بزرگ‌تر شوند و این اتفاق در جامعه ما دارد می‌افتد و ما حق بزرگ شدن داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: اینکه چه دلی داشته باشیم بسیار تأثیرگذار است و هرجایی با دل وارد یک کار شویم، آن کار اثرش می‌ماند.

وی تصریح کرد: انقلاب به ما نشان داده که ساختار ایجاد کنیم، قالب ایجاد کنیم و اگر ما تکامل پیدا کنیم؛ امروز وقتی خاطرات شفاهی خوانده می‌شود باید حکم تاریخ شفاهی را داشته باشد به شرطی که بزرگ شویم و بدانیم چگونه قالب‌بندی کنیم.

سردار ظفری بیان کرد: تاریخ شفاهی قالب‌های خاصی دارد و نباید کتاب‌ها را با هم مورد مقایسه قرار دهیم و از زمانی که نوشته‌ها و کتاب‌های ما به سوی قیمت‌گذاری رفت به نوعی ارزش کار ما را پایین آورد و ما حق نداریم کتاب‌ها را باهم مقایسه کنیم؛ در زمان جنگ اینگونه نبود که هر کسی از منزل خود به جبهه برود بلکه باید از فیلتر عبور می‌کرد، نویسندگی هم به همین صورت است و باید به سمتی برویم که یک نگرشی در جامعه ایجاد شود که بتوان برای شهید کار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار