فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد:

پدافند غیرعامل بستر مناسب برای توسعه‌ی پایدار است

سرهنگ پاسدار کرم نظری در جمع مسئولین ادارات شهرکردگفت: پدافند غیرعامل مجموعه‌ اقداماتی است که جامعه بتواند در مقابل هر تهدیدی، قدرت بازدارندگی و پایداری داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۸۷۰۷۷
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  استان چهارمحال و بختیاری، سرهنگ پاسدار کرم نظری در کارگاه پدافند غیرعامل که با رعایت تمامی دستورالعملهای بهداشتی برگزار شد، گفت: پدافند غيرعامل ركن اصلی دفاع ملت هاست و به فرموده رهبر معظم انقلاب، همانند مصونيت سازی بدن انسان از درون است.

نظری، افزود: پدافند غیرعامل مستلزم بكارگیری جنگ افزار نیست و با اجرای آن در زمان های بحرانی می توان از وارد شدن خسارت های مالی به تجهیزات، تاسیسات و تلفات انسانی جلوگیری كرد و میزان این خسارت ها و تلفات را به كمترین میزان كاهش داد.

وی، افزود: در دفاع غیرعامل، تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و کلیه آحاد یک جامعه می‌توانند نقشی مؤثر ایفا کنند و توجه بدان، موضوعی بنیادی است که وسعت و گسترده آن همه زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی و حساس را در بر گرفته و باید در برنامه ریزی و سازماندهی همه جانبه به عنوان یک فرهنگ سازماني و اجتماعي بدان توجه شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد با الزامی دانستن تشکیل کمیته های پدافند غیرعامل در تمامی نهادها، تصریح کرد: در کمیته پدافند غیر عامل می بایست بحران های احتمالی از قبل شناسایی و راهکارهای مقابله با آنها طبق استانداردهایی که از قبل در کمیته های مربوطه مورد بررسی قرار گرفته است اجرا شود.

نظری در پایان، با بیان اینكه باید به درجه‌ای از آمادگی برسیم كه هیچگاه توسط دشمنان غافلگیر نشویم، ادامه داد: پدافند غیرعامل همه‌ شئون زندگی را دربر می‌گیرد و همه‌ ادارات و سازمان‌ها در همه حوزه‌های تخصصی باید تمهیداتی در خصوص پدافند غیرعامل بیندیشند كه در مقابل هر تهدیدی راهكاری مناسب و تعریف شده برای مقابله با آن داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار