خبرهای داغ:

ماموریت بسیج علمی شناسایی نخبگان جامعه است/ هسته های علمی با استفاده از ظرفیت های مردمی در استان اشتغالزایی کنند

سرهنگ فرخنده، ماموریت بسیج علمی را شناسایی نخبگان جامعه دانست و گفت: بایستی با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و مردم و هم افزایی سازمان ها برای حل مشکلات و برطرف کردن موانع در شهرستان‌ها گام اساسی برداشت.
کد خبر: ۹۳۸۵۸۷۵
|
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ علی فرخنده مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصار الرضا (ع) عصر امروز در جمع نخبگان علمی شهرستان درمیان، با بیان اینکه فردی که مسلح به علم باشد نظرات و فکر او قدرت آفرین است، گفت: از دید گاه غرب، علم موجب تسلط بر دیگران، استعماروچپاول ثروت‌های مردم است، اما از دیدگاه اسلام، علم موجب قدرت بازدارندگی است.

فرخنده اظهار داشت: موشکی که شهید تهرانی مقدم ساخت بر اساس تفکر و روحیه انقلابی و اسلامی بود لذا کسی که به علم دست پیدا کرد موجب قدرت وی در سطح دنیا می‌شود.

وی افزود:جامعه و شخصی که مسلح سلاح علم نشود، ضعیف می‌ماند لذا نخبگان علمی باید با برنامه ریزی و روحیه جهادی برای آینده جامعه خود وداشتن مدیران انقلابی و جهادی در همه عرصه‌های نظام تلاش کنند.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اولین توصیه رهبر معظم انقلاب بر علم و پژوهش است بنابراین ما در عرصه‌های اقتصاد، صنعت، تربیت اسلامی و فرهنگ نیازمند به علم دانش بنیان هستیم.

فرخنده تفکر ما نمی‌توانیم را مربوط به دوره رضا خان دانست و گفت: ایران در حوزه تولید علم جزء ۱۰ کشور برتر دنیا است‌

وی ادامه داد: ایران رتبه اول موشکی در دنیا دارد وتکنولوژی آن در دست جوانان مومن و انقلابی ما است.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی استان خطاب به نخبگان بسیجی تاکید کرد: اگر پایگاه‌های بسیج ما، به پایگاه شناسایی نخبگان، توانمند سازی نخبگان، آموزش خلاقیت وطرح‌های فناورانه تبدیل نشود بسیج به ماموریتی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن ماموریت داده اند؛ عمل نکرده است.

وی افزود: تولید ایده و علم است که تولید ثروت می‌کند وتولید ثروت باعث اقتدار، ابهت و قدرت می‌شود.

فرخنده تصریح کرد: کشوری که در تمدنش ابوعلی سینا‌ها را تربیت کرده است و غرب برای آموزش زیر دست دانشمندان ایرانی تربیت شده اند دردوران قبل از انقلاب کار به جایی رسید که علم از کشور ما ربوده شد و امروز در ذهن ما این است که حتی تولید علم حرفی برای گفتن نداریم.

وی گفت: امروز رد پای نخبگان علمی ما که در کشور مورد حمایت قرار نگرفته اند در ناسا و برخی از کشور‌های غربی پیدا می‌شود.


مسئول بسیج علمی و پژوهشی استان گفت: ماموریت سازمان بسیج علمی در گام دوم انقلاب، تبدیل گفتمان رایج سطح جامعه به گفتمان علمی، پژوهشی و فناوری است.


وی با بیان اینکه مدیریت عالمانه یک ضرورت است، افزود: مدیریت که عالمانه شد، منابع به درستی تخصیص داده می‌شودآنگاه عدالت در توزیع رعایت شده واهم و مهم کردن مشخص و شناسایی عارضه‌ها عالمانه انجام می‌گردد لذا درمسیر حرکت نظام کنترل و عارضه یابی به درستی صورت می‌پذیرد. راه‌های برون رفت از موانع عالمانه تشخص داده وکار‌های اجرایی درست انتخاب و به سرانجام می‌رسد.

فرخنده با تاکید بر اینکه ماموریت بسیج علمی گفتمان سازی علمی در جامعه است، افزود: جنس بسیج شناسایی نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

وی ایجاد پایگاه‌های علمی و تشکیل هسته‌های تخصصی علمی در سطح شهرستان‌ها را ماموریت‌های بسیج علمی، پژوهشی و فناوری دانست، و عنوان کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی شهرستان درمیان برای محصول استراتژیک زرشک در این شهرستان در بحث فراوری آن کارکرد.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی استان مطرح کرد: در هر کجا که در عرصه علم دانش بنیان رشد کرده ایم دشمن حرفی برای گفتن ندارد و منجر به اقتدار کشور شد.

وی با بیان اینکه ماموریت مدیران استانی تنها تمرکز در استان نیست، تاکیدکرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی هم افزایی با حضور سازمان‌ها برای حل مشکلات و برطرف کردن موانع در شهرستان‌ها گام اساسی برداشت.

وی با تاکید براینکه کار زیر بنایی باید درعرصه علم انجام شود، افزود: آفت زنگ زرشک در باغات زرشک درمیان باید توسط نخبگان علمی ومسئولان در سطح شهرستان و استانی دنبال شود.

وی سهم خراسان جنوبی از گیاهان دارویی ۲ درصددانست و ادامه داد: باید از ظرفیت‌هایی که در دست داریم تولید ثروت و اشتغال داشته باشیم که هسته‌های علمی می‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار