خبرهای داغ:
رئیس توسعه حل اختلاف استان قزوین؛

پایان نزاع سه طایفه در بخش بشاریات استان قزوین

حجت الاسلام حیدری گفت: تلاش های شورای حل اختلاف به ثمر نشست و در طی کمتر از پنج ماه منجر به حل و فصل اساسی اختلافات دیرینه طوایف گردید.
کد خبر: ۹۳۸۴۰۶۹
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام و المسلمین حیدری معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان قزوین با اعلام این خبر گفت : در اوایل سال جاری درگیریهایی در روستای هزارجلفا شهرستان آبیک میان طوایف بغدادی و محبتی و اسماعیلی شکل گرفته که ناشی از اختلافات طوایف در دهه 70 بوده است.

وی گفت: نزاع های موصوف بعضا بصورت دسته جمعی و مسلحانه و آسیب های جسمی بوده که با وساطت رئیس دادگاه و اعضاء شورای حل اختلاف بخش بشاریات و برگزاری چندین جلسه با بزرگان این طوایف، در راستای جلوگیری از تشدید نزاع و سرایت آن به نسلهای بعدی طوایف، تلاش های این عزیزان به ثمر نشست و در طی کمتر از پنج ماه منجر به حل و فصل اساسی مشکلات و اختلافات دیرینه طوایف گردید و قریب به 14 فقره پرونده در این خصوص نیز منجر به سازش و مختومه شدن گردید.

رئیس توسعه حل اختلاف قزوین در ادامه عنوان کرد: شوراهای حل اختلاف از بدو تاسیس تا کنون از اختلافات بسیار بزرگ که می توانست امنیت و آرامش جامعه را سلب یا به آن خدشه وارد کند جلوگیریکردند و جا دارد از این نهادهای مردمی در زمینه های مختلف اجتماعی و امنیتی استفاده و بهره مطلوبی شود و آنها را بیشتر از گذشته تقویت نمود.

وی با تقدیر و تشکر از اعضاء شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش در پروندههای مختلف و مهم قضایی ، بیان داشت : فعالیت و کارهای خیر خواهانه اعضاء شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش بسیار ارزشمند و ماندگار است و امیدواریم با حمایت معنوی و مالی مسئولان از تلاش ها و خدمات این عزیزان تقدیر بعمل آید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها