گردهمایی سیاسی گروه‌های صادقین یگان حفاظت شخصیت‌ها قم

گردهمایی سیاسی گروه‌های صادقین کارکنان یگان حفاظت شخصیت‌های سپاه قم با حضور کاظمی از هادیان سیاسی سپاه استان قم در حسینیه این یگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۵۹
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم،کاظمی از هادیان سیاسی سپاه استان قم در گردهمایی سیاسی گروه‌های صادقین کارکنان یگان حفاظت شخصیت‌های سپاه استان ضمن بیان اتفاقات رخ داده در کشور دوست و همسایه ما افغانستان گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری افغانستان برادر هم‌زبان ماست.
 
وی ادامه داد:آن‌ها پیرو مذهب حنفی هستند و در دوران قاجاریه و پهلوی از ایران جدا شده اند. حوادثی که در این کشور رخ می‌دهد حاصل حضور آمریکایی‌ها در این کشور است آمریکا بیش از ۲۰ سال است در این کشور به اشغالگری پرداخته و شعار آن‌ها مبارزه با القاعده و مبارزه با کشت مواد مخدر بوده است، ولی تا به حال آن‌ها جز منافع خود دنبال چیز دیگری نبوده‌اند.

کاظمی ضمن اشاره به طوایفی که در این کشور مستقر هستند گفت: پشتون‌ها که همان شیعیان هستند حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد تاجیک‌ها در شمال این کشور طایفه هزاره‌ها و ازبک‌ها در این کشور هستند.
 
وی تصریح کرد:موضع ایران در قبال مردم و ملت افغانستان یکی است و طرفدار ملت مظلوم افغانستان می‌باشد. حکومت باید متشکل از همه قومیت‌ها باشد، چون در این کشور دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و مردم این کشور باید تکلیف حکومت خود را مشخص نمایند .کشور افغانستان بهشت معادن می‌باشد که هنوز بعضی از این معادن در این کشور به بهره‌برداری نرسیده اند این کشور سرچشمه رودخانه‌های بزرگی جهت کار‌های اقتصادی و کشاورزی می‌باشد.

این هادی سیاسی در ادامه با اشاره به حکومت‌هایی که در این کشور به حکومت رسیده‌اند گفت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران کمونیست‌ها در آنجا به حکومت رسیدند و شیعیان به مبارزه سرسخت با آن‌ها پرداختند و تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران شیعه گسترش یافت و الگوی آن‌ها حزب الله و جهاد اسلامی انقلاب اسلامی گردید.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات