خبرهای داغ:
یاسر متانت
سخنران پیاده روی روز اربعین در گلپایگان:
حجت الاسلام شکروی سخنران ویژه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی، مبارزه با پرچم داران جهالت وظیفه دیگری علاوه بر عزاداری سلام زیارت امام حسین(ع) بر دوش پیروان امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۹۳۷۸۴۸۰
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان، حجت الاسلام  علی شکروی کارشناس مسایل اعتقادی و سیاسی در پایان پیاده روی جاماندگان اربعین در آستان امامزادگان هفده تن (علیه السلام) با تاکید بر عزت خانواده پیامبر در روز اربعین گفت: اهل بیت امام حسین (ع) برخلاف خواست دشمنان در اربعین عزیز بودند و با پرچم فتح و ظفر به خاک کربلا برگشتند که تفسیر شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) در روز عاشورا بود.

استاد حوزه در تبیین شعار ذلت ناپذیری امام حسین(علیه السلام) ، بیان کرد: شاهکار امام حسین (ع) در روز عاشورا این بود که نشان داد که می توان مظلوم بود ولی ریشه ظالم را خشکاند و با ظلم مبارزه کرد و این درسی است که پیروان امام حسین(ع) از امام شهیدان و وقایع اسارت امام سجاد (ع) آموختند.

وی با یادآوری اینکه دلیل همراهی اهل بیت امام حسین (ع) با وی در روز عاشورا، دفن نشدن حادثه عاشورا در تاریخ بود، ادامه داد: امام حسین (ع) در کلام زیارت اربعین نجات دهنده انسان ها از جهالت و ضلالت توصیف شده است و کانون جهالت اسلام اموی در شام بود و امام حسین با شهادت و خاندان اهل بیت با اسارت و روشنگری با این جهالت مبارزه کردند.

حجت الاسلام شکروی با یادآوری اینکه پرچم دار مبارزه با جهالت در عصر حاضر، امامین انقلاب هستند و کانون جهالت در غرب است، تبیین کرد: مبارزه با پرچم داران جهالت وظیفه مضاعفی بر دوش پیروان امام حسین (ع) است.

سخنران پیاده روی روز اربعین گلپایگان با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر قوی بودن در جنگ نرم تشریح کرد: تمرکز دشمن روی کار رسانه ای است و  امروزه خط فریب با جریان سازی و با خبر سازی، ذهن ها را مدیریت می کند

مربی عقیدتی بسیج شهرستان،شکست جریان فریب امپراطوری رسانه ای را حرکتی حسینی بیان کرد.

وی در پایان با اشاره به جریان فریبی که اسلام اموی توانست با اقناع سازی جامعه اسلامی، کشتن سبط پیامبر را واجب بدانند، تاکید کرد: عزاداران حسینی، فریب جریان رسانه ای دشمن را نخورند و خط فریب غرب با هوشیاری مردم باید شکسته شود.

در شهرستان گلپایگان،برپایی حداقل 23 موکب بزرگ و کوچک در مسیر راهپیمایی جاماندگان و نیز عزاداران حسینی در مسیر های مختلف دیگر که توسط هیات های مذهبی برپا شده بود، از حاشیه های جالب و دیدنی این پیاده روی بود.

نماز ظهر اربعین نیز به امامت امام جمعه شهر گلپایگان در صحن آستان امام زادگان ۱۷تن (ع) با حضور پر شور عزاداران حسینی پس از قرائت زیارت اربعین، اقامه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها