امام جمعه فارسان:

ایثارگری عامل امنیت کشور است

امام جمعه فارسان در آیین غبارروبی گلزار شهدای این شهر گفت: ایثارگری‌ها، عامل امنیت کشور است و تا وقتی در مسیر صحیح باشیم، این عزت از بین نخواهد رفت.
کد خبر: ۹۳۷۶۴۴۷
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس قبور مطهر شهدا در شهرستان فارسان با حضور جمعی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، مسئولان شهرستانی و خانواده های شهدا غبار روبی و گلباران شد.

در این برنامه ابتدا آقای عسگری رییس  بنیاد شهید فارسان  ضمن تقدیر از خانواده های شهدا، گفت: خانواده های شهدا حق بزرگی بر گردن این انقلاب و مردم ایران دارند و نباید آنها را از یاد برد .اگر خاطرات زمان جنگ برای نسل جوان ما بیان شود قطعا میتواند بر آینده این آینده سازان تاثیر گذار باشد.

در ادامه امام جمعه فارسان حجت الاسلام ملک پور گفت: برادران و خواهران  شکی  نیست که اقتدار و حیثیت کنونی نظام اسلامی به برکت خون شهدای بدو انقلاب و دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن نیز در دوره‌های مختلف عمر جمهوری اسلامی حاصل گشته است.

 وی افزود: تداوم اقتدار و عزت و استقلال ایران اسلامی ثمره‌ی مجاهدت‌های شهدا است و اینکه کسانی بگویند مثلاً  ارتباط با اجانب، سایه جنگ را از سر این کشور برداشته  ، انحرافی روشن و آشکار است؛ بلکه ایمان به خدا و ارتباط با حضرت حق و همین ایثارگری‌ها، عامل امنیت کشور است و تا وقتی در مسیر صحیح باشیم، این عزت از بین نخواهد رفت.

 حجت الاسلام ملک پور در ادامه عنوان کرد: دشمنان دائماً برای ما رجز می‌خوانند، اما تا وقتی افرادی از داخل اظهار عجز و ناتوانی نکنند، جرئت حمله به این کشور را نخواهند داشت؛ چراکه چنان سیلی از اسلام و انقلابیون خورده و به‌قدری از توان معنوی و درعین‌حال نظامی ما در هراس هستند که هرگز به فکر حمله دوباره نمی‌افتند.دشمنان اکنون از میدان نبرد نظامی ناامیدند و تلاش می‌کنند تا در میدان جنگ نرم بر ما فائق شوند، لذا پرداختن به سیره شهدا و توسعه و ترویج سبک زندگی ایشان، مانند یک واکسن برای جامعه و نظام است که مردم را در مقابل اقدامات دشمن بیمه می‌کند.

وی گفت: نکته مهمی که همه باید دقت کنیم  و با نامه ای که به‌ وزارت آموزش و پرورش زده شده  و آن لغو سند ۲۰۳۰ است و با توجه به باطن و روح فطرت پذیر کودکان، آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌ی دانش‌آموزی به‌مراتب بهتر از سنین بالاتر و عموم جامعه خواهد بود، ضمن اینکه تجربه انقلاب و جنگ و مطالعات مرتبط در سنین بالاتر به میزان بیشتری وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار