یادداشت/حجت شعبانی

سکوت عوام...

اول صبح، سرویس دستشویی های ترمینال جنوب تهران یکی از پرترددترین مکان های پایانه است به قول یکی از همکارانم: "صف تراکنشها خیلی شلوغه" (با خنده).
کد خبر: ۹۳۷۲۲۶۸
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
خبرگزاری بسیج/حجت شعبانی-اول صبح، سرویس دستشویی های ترمینال جنوب تهران یکی از پرترددترین مکان های پایانه است به قول یکی از همکارانم: "صف تراکنشها خیلی شلوغه" (با خنده)
همه حواسشون به صف خودشونه تا قضای حاجت کرده و سریع سرویس دستشویی را ترک می کنند.
ناگهان...

حسابشو بکن کلی تو صف ایستادی؛ گلاب به روی مبارکتون، وقتی نوبتت می شه مواجه می شوی با دستشویی پر از نجاست ... از یک طرف در فشاری و چاره ای جز استفاده از آن توالت نداری و سنسورهات آلارم هشدارشون فعال شده و از طرفی پشت درب یک یا گروهی منتظر ایستادند که اگر انسان صبوری باشند که هیچ وگرنه تاخیر مساوی است با شنیدن صدای اذیت کننده درب مستراح (محل استراحت) یا آقا زودباش و جملات بعدی که مناسب این نوشتار نیست.
دقایقی بعد...

حال بعد از طی آن مرحله سخت که خودتو توانستی پاک بکشی بیرون و چشمات باز و مشکلت حل شده به سرعت باد فراموش می کنی تا دقایقی پیش، یکی از مشکلات اصلی خودت و جامعه بشری پر‌بودن اون توالتی بود که با تنفر قضای حاجت کردی!!!
البته شانسی که ما آوردیم این بود یک بزرگواری مسئله را به مسئول مربوطه گفت و آن بزرگوار با چوب مخصوصش این مسئله را در چند ثانیه حل نمود.

نتیجه:
روی سخنم با خواص و نخبگان نیست؛ ما انسان های عوام جامعه علت حل نشدن مشکلات و مسائل را سکوت خواص جامعه می دانیم در حالی که بیشتر مشکلات خرد حتی کلان با مطالبه گری و عدم سکوت از ناحیه عوام قابل حل است.

پس بیاییم حق مان را مودبانه مطالبه کنیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات