خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

حضرت زینب(س) اسطوره مقاومت در اسارت است

سرهنگ حیدری گفت: با توجه به جهاد سیدالشهدا(ع) و همراهی خواهرش با او در این جهاد، باید حضرت زینب (س) را اسطوره مقاومت در اسارت نامید.
کد خبر: ۹۳۶۵۹۲۸
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

سرهنگ پاسدار علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج و به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سال۱۳۶۱ و گرامیداشت ورود سرور و سالار آزادگان ایرانی یعنی حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی و شخصیت و نقش وی گفت: حجت الاسلام ابوترابی در جنگ ایران و عراق در کنار شهیدانی همچون شهید مهدی چمران حضور داشت و در نهایت به اسارت درآمد. وی نقش عمده‌ای در اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق داشت.همچنین او نمایندهٔ اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق بود ، او از هیچ کمکی دریغ نمی کرد. در کتاب «من اسیر زنده ام» که پیشنهاد می شود حتما جوانان مطالعه کنند.

سرهنگ حیدری با اشاره به دیدار امام خامنه ای(مدظله العالی) ‌با آزادگان اضافه کرد: مقام معظم رهبری از سالار آزادگان ایران در دوران سخت اسارت تجلیل کرد و با اشاره به عینیت یافتن آیات الهی در جریان حوادث و شرایط خاص انقلاب اسلامی مجموعه آیات الهی را بهتر از همیشه تاریخ می توان در دوران مجاهدت، زحمت و تلاش فهمید و تفسیر کرد.

فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) گفت: از سختی های یک اسیر می توان به دوران زندگی فرزندان بدون حضور پدر و این که وقتی به اسارت نیروهای بعثی در آمد مثلا، فرزندش به دنیا آمده اسیر بود و حالا بعد از ۱۰ سال آزاد شده و بزرگ شدن و قد کشیدن آن را ندیده است بسیار سخت است و الان که ما در این جایگاه و لباس با امنیت کامل به مردم عزیز کشورمان خدمت می کنیم حاصل زحمات اسرا و رزمندگاه در دفاع از کیان این مملکت اسلامی است.

این مسئول نظامی گفت: آزادگان سرافراز کشورمان هرگز در مقابل شکنجه های ماموران رژیم بعث عراق اظهار عجز و ناتوانی نکردند و مثل کوه فعل مقاومت را صرف کردند و دشمن را نا امید کردند.

سرهنگ حیدری در پایان با قدردانی از آزادگان کشور گفت: مردم ما همیشه قدردان این ایثارها و از خود گذشتگی ها هستند چرا که اگر این جانفشانی ها نبود ما هرگز امنیت و آسایش امروز را تجربه نمی کردیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها