خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان قزوین؛

ورود نیروهای مسلح جهت مقابله با بحران کرونا /احیاء طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی

سرهنگ حیدری گفت: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری جهت حضور کلیه نیروهای مسلح جهت برون رفت از معضل کرونا، طرح ملی شهید سلیمانی طبق همان شیوه احیا و اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۳۶۵۵۵۳
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

سرهنگ حیدری، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در رزمایش مقابله با کرونا اظهار کرد: این تفکر صحیح نیست که وظیفه و نقش اصلی مقابله با کرونا به حوزه های مقاومت بسیج و فرماندهان حوزه ها معطوف می شود و ما وظیفه ای نداریم. بلکه در رزمایش بزرگ مقابله با این بیماری منحوس باید تمامی پاسداران حضور موثر داشته و با این بیماری مقابله نمایند همچنین موظفیم دستورالعمل ها و موارد بهداشتی توصیه شده را در سطح شهر اجرایی کنیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در ادامه افزود: اگر ما صرفا اجرای این ماموریت مهم را به فرماندهان حوزه ها سپرده و خود در جایگاه ناظر باشیم قطعا با شکست مواجه می شویم. همه پاسداران ناحیه امام حسن(ع)، از فرماندهی ناحیه، نمایندگی و تمامی بخش ها باید پای کار باشیم. اکنون همه ما باید در جایگاه خود احساس مسئولیت داشته و دغدغه حل این بحران را داشته باشیم.

وی افزود: نداشتن احساس مسئولیت و دغدغه دربین بخش های مختلف وانتظار انجام امور توسط بخشی خاص به بهانه نظارت ما را در پیشبرد اهداف با مشکل مواجه می کند.

سرهنگ حیدری بیان کرد: قبل از شروع موج پنجم کرونا دستورالعمل رزمایش بزرگ حضور در پایگاه ها صادر شده بود که این برنامه حدودا 3 هفته اجرا شد و به علت بروز موج جدید کرونا متوقف شد.اکنون رزمایش بزرگ ما حضور در میدان مقابله با کروناست و ما موظفیم در میدان باشیم و تمامی سیاست گذاری های لازم را اجرایی کنیم.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: نباید گفت که مقابله با این بحران وظیفه شبکه بهداشت است زیرا مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا دستور فرمودند که تمامی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج برای برون رفت از این معضل جدی وارد عمل شوند. در کنار ماموریت های متفاوتی که در اقصی نقاط استان و حتی کشور داریم ، امروز اولویت و ماموریت جدی ما در بحث مقابله با ویروس کشنده کرونا است.

به گفته وی؛ ما موظفیم مجددا طرح شهید سلیمانی را طبق همان شیوه و دستورالعمل سابق احیا و اجرایی کنیم. بیماریابی، قرنطینه و به کارگیری بسیج جامعه پزشکی، تیم مراقبتی از اقدامات این طرح در دوره نخست به شمار می رفت.

 فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) اذعان کرد: بحث واکسیناسیون کلیه فرماندهان حوزه ها و بسیجیانی که از روزهای ابتدایی شیوع کرونا شبانه روز در میدان هستند در ستاد ملی کرونا و شورای استان مطرح و در خواست شد. در حالی که تا کنون احدی از این عزیزان واکسن کرونا دریافت نکرده است.

این مسئول نظامی بیان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری کرونا اکنون معضل جامعه ما است و باید تمامی ارگان ها در ریشه کنی آن تلاش نمایند. بنابراین ما موظفیم که به امر فرمانده کل قوا در این میدان نیز حضور فعال و موثر داشته باشیم. ما باید با همکاری مسئولین امر و استفاده از امکانات سایر سازمانها مراکز واکسیناسیون را افزایش دهیم.

وی افزود: فرمانده گردان بسیج اقشار هم موظف است از طریق مسئولین بسیج اقشار و روسای ادارات و سازمان ها در حوزه تخصصی و در جهت کنترل این بیماری منحوس وارد عمل شوند. متاسفانه کرونای دلتا قشر جوان ما را درگیر کرده است و محده سنی بین 20 تا 30 سال است. لذا بسیج همگانی در مقابله با بیماری کرونا امری ضروری است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها