قرارگاه عملیاتی - مردمی شهید سلیمانی(مبارزه با ویروس کرونا)

پیشگیری و امدادرسانی به بیماران کرونایی

غربالگری فعالی که پایگاه‌های بسیج خواهران و برادران در محل انجام میدهند، دستاوردهای خوبی بهمراه داشته است.
کد خبر: ۹۳۶۵۲۹۰
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی؛ سرهنگ محمد مدرسی فرمانده ناحیه میثم سپاه گفت: در طرح شهید سلیمانی، همکاری بسیار خوب و دوطرفه‌ای بین ناحیه مقاومت بسیج میثم و مراکز بهداشت، برای بحث پیشگیری و امدادرسانی به بیماران کرونایی و همچنین مراجعه به مراکز تخصصی توسط بهداری شکل گرفته است.

مدرسی افزود:از جمله اتفاقات خوب دیگری که شاهد آن هستیم، کمک‌های مؤمنانه است.غربالگری فعالی که پایگاه‌های بسیج خواهران و برادران در محل انجام میدهند، دستاوردهای خوبی بهمراه داشته است.   نخست اینکه افرادی که علائم بیماری کرونا دارند را دعوت میکنیم که در خانه قرنطینه شوند.

فرمانده ناحیه میثم ادامه داد:با توجه به محدودیت فضای منازل در مناطق حاشیه شهر مشهد، افرادی که از نظر مکانی، استطاعت و شرایط مناسبی را نداشته باشند، به محل‌های از پیش تعیین‌شده همچون زائرسرای امام‌رضا(ع) راهنمایی می‌شوند. افراد مبتلا بستری شده در منازل نیز اگر نیازمند خدمات پزشکی باشند، به مرکز سرپایی نخریسی ارجاع داده می‌شوند.

مدرسی گفت:علاوه‌بر این خدمات، بحث ارائه مشاوره‌‌های پزشکی و تغذیه‌ای نیز در دستورکار قرار گرفته و به همت گروه جهادی مستقر، سوپ و غذای گرم به بیماران نیازمند داده می‌شود.

مدرسی در پایان افزود :پايگاه‌های مقاومت بسیج نیز در هر محله کار امر به معروف و تذکر لسانی به کسبه و مردم را در دستورکار خود قرار داده‌اند و آنها را به رعایت فاصله اجتماعی و ماسک گذاری و پرهیز از برگزاری دورهمی‌ دعوت می‌کنند و  تنها راه مقابله با ویروس، قطع زنجیره انتقال آن بوده و لذا همه باید دست به دست هم دهیم تا با رعايت پروتکل‌های بهداشتی این ویروس منحوس را از بین ببریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها