استاد اخلاق حوزه های علمیه قم:

شاکله اصلی روح انسان بر اساس معرفت الله شکل گرفته است

تبریز- استاد اخلاق حوزه های علمیه قم با اشاره به اینکه شاکله اصلی روح انسان بر اساس معرفت الله شکل گرفته و انسان را به سمت کمال رهنمون می سازد، گفت: آنچه مانع از رسیدن انسان به حقیقت وجودی می شود، غفلت است.
کد خبر: ۹۳۶۵۲۵۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام شیخ شعبان داداشی در جمع کارکنان سپاه میانه گفت: اگر انسان دائما متوجه این حقیقت باشد که در محضر خداست و روزی خور ملک اوست و اگر لحظه ای فیض الهی نسبت به او قطع شود، نابود خواهد شد، آنگاه این رشد و نمو و سیر تکاملی او حیات یافته و جریان خواهد داشت.

   وی با بیان اینکه کبریایی حق تعالی بی نهایت می باشد و دارای مرتبه خاصی نیست که با رسیدن انسان به آنجا رشدش متوقف شود، اظهار داشت: رشد، نمو و سیری که انسان به سوی این کبریای بی منتها دارد حتی در برزخ و قیامت هم ادامه خواهد داشت.

   استاد اخلاق حوزه های علمیه قم یکی از اهداف اصلی بعثت انبیا را یادآوری میثاقی دانست که انسان با علم شهودی خود در عالم زر با خدا بسته و اکنون به سبب غرق شدن در مادیات و دنیا آن را به فراموشی سپرده است و افزود: هر چه این غفلت آگاهانه تر باشد، بازگشت او به مسیر سیر الی الله سخت تر و عذابش دردناکتر خواهد بود.

   حجت الاسلام داداشی آرزوهای دور و دراز، حرص و کبر را عوامل اصلی فساد اعظم(غفلت) عنوان کرد و گفت: هر چه آرزوهای انسان طولانی و خارج از حیطه وجودی اش باشد، روحش از مادیات و دنیا سیری ناپذیر و غیرقابل اشباع باشد، و روح خودپسندی و تکبر در برابر خدا، در وجود او رشد کرده باشد، بیشتر دچار فساد اعظم شده و با غفلتی آگاهانه تر در برابر توحید فطری خواهد ایستاد.

   آیین عزاداری هفتمین روز از ماه محرم با ذکر مصائب اهل بیت(ع) و روضه خوانی سعید قربانی ذاکر اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام شیخ شعبان داداشی در بین کارکنان سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار