خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:

وظیفه همه ما تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه قیام اباعبدالله الحسین (ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: همه ما وظیفه داریم فلسفه قیام حضرت را تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۳۶۴۲۸۴
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

وظیفه همه ما تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) استحجت‌الاسلام علی حسنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، بیان داشت: اسلام از پیروان خود می‌خواهد که خود را در برابر جامعه متعهد بدانند و در صورت مشاهده مستقیم گناه سکوت نکنند و همواره دیگران را امر به خوبی کرده و از بدی باز دارند.

وی گفت: اسلام برای سالم‌سازی محیط اجتماع و مبارزه با عوامل فساد و گناه تاکید فراوان دارد و تا آنجا به این فریضه اهمیت قائل است که قبولی سایر دستورات اسلام را در سایه این فریضه می‌داند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان افزود: قرآن شرط بهترین امت بودن را عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانسته و می‌فرماید، شما بهترین امتی بودید که پدید آمدید از این جهت که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در کنار ایمان به خدا قرار گرفته، قوام و استواری و استمرار همه خوبی‌ها را در گرو برپایی این دو فریضه دانست و گفت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هم برای اجرای این دو فریضه بوده است.

حسنی ابراز داشت: همه ما وظیفه داریم فلسفه قیام حضرت را تبیین کنیم، آن هم در سطح وسیع و گسترده تا رنگ مکتب ایشان در هیاهوی تبلیغات دشمن کمرنگ نشود و همچنین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در آن نهضت مشخص شود.

وی گفت پیروان مکتب سیدالشهدا و فرهنگ عاشورا با الهام از این حماسه پیوسته نبض پر حرکت جامعه انقلابی هستند، و نسبت به امورات احساس مسئولیت دارند و با حضور دائم در میدان امر به معروف و نهی از منکر کرده و عرصه را بر فساد آفرینان تنگ می‌سازند چرا که می‌دانند سکوتشان و عقب‌نشینی آنها بر این جبهه گستاخی و پیشروی دشمن را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار