خبرهای داغ:
امام جمعه صالح آباد:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروزی کمرنگ شده است

بهار-امام جمعه صالح آباد گفت: امر به معروف و نهی از منکر نخستین وظیفه شرعی و الهی در جامعه است که متاسفانه این مهم در جامعه امروزی کمرنگ شده است.
کد خبر: ۹۳۶۵۱۵۶
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروزی کمرنگ شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حمید افتخاری در جمع عزاداران حسینی در گلزار شهدای شهر صالح‌آباد با تسلیت ایام عاشورای حسینی با اشاره به نقش زن و مرد حسینی، در جامعه با کرامت اسلامی به حقوق و وظایف مرد و زن مسلمان پرداخت و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نخستین وظیفه شرعی و الهی در جامعه است که متاسفانه این مهم در جامعه امروزی کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف شرایط و اصولی دارد که باید نسبت به ضروریت آن انجام شود، گفت: اهتمام به این مورد از جمله نقش‌هایی است که زن و مرد مسلمان می‌توانند در جامعه ایفا کنند تا جای معروف و منکر عوض نشود.

امام جمعه صالح آباد مسئولیت‌پذیری در جامعه و ادای تکلیف در رفع مشکلات را وظیفه همه مردم دانست و افزود: خدمت به مردم بزرگ‌ترین عبادتی است که انسان را به خدای خود نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به بحث انتقادگری به شرط انتقاد سازنده که باعث پیشرفت جامعه شود، عنوان کرد: سعی در اصلاح جامعه هدف اصلی امام حسین (ع) از خروج به سمت صحرای کربلا بود، چرا که می‌خواست انحرافات شکل گرفته در جامعه را اصلاح کرده و مردم را به یاد شرایط دین اسلام  در دوران پیامبر بیاندازد.

افتخاری احیاء سنت‌های پسندیده و مقابله با بدعت‌ها را از جمله وظایف مهم مردان و زنان دانست و به بدعت عجیب ازدواج جوانان که آن را بسیار دشوار و حتی نزدیک به محال ساخته است و از درخواست‌های نجومی که در ابتدای مراسم ازدواج شکل می‌گیرد انتقاد کرد و افزود: متاسفانه شاهد برخی برخوردها و انتظارات و اعمال در رابطه با مراسم ازدواج هستیم که حتی در بین پیروان سایر ادیان الهی دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار