خبرهای داغ:

استعمار، چادر بانوان ما را نشانه گرفته است

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: استعمار برای سلطه جویی بر ملت ها ابتدا ارزش های اصیل اخلاقی آنان (از جمله حجاب و عفت) را نشانه می گیرد.
کد خبر: ۹۳۵۶۵۹۰
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

همزمان با فرارسیدن هفته عفاف و حجاب حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: استعمار، برای سلطه جویی بر ملت ها ابتدا ارزش های اصیل اخلاقی آنان (از جمله حجاب و عفت) را نشانه می گیرد و سپس با فاسد کردن نیروهای جوان آن کشور چنگال های خونین خود را بر گلویشان می فشارد.

وی افزود: «فرانس فانون» می نویسد: «هر چادری که دور انداخته شود افق جدیدی که بر استعمارگر ممنوع بوده در برابر او می گشاید و بدن الجزایری را که عریان شده است تماماً به او نشان می دهد و پس از دیدن هر چهره بی حجابی امیدهای حمله ور شدن اشغالگر ده برابر می شود... و این بدان معناست که الجزایر انکار وجود خویش را آغاز کرده و هتک ناموس را از جانب اشغالگر پذیرفته است... اگر بخواهیم به تار و پود بافته جامعه الجزایر هجوم بریم و استعداد و مقاومت او را معدوم سازیم باید بدواً زن ها را تحت تسلط قرار دهیم.»

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه با بیان اینکه عده ای عصر کنونی را، عصر انقلاب ارتباطات و اطلاعات نام نهادند، برخی عصر کنونی را «قرن دیوانه» نام نهادند و بعضی ها از عصر کنونی «عصر برهنگی» نام بردند، گفت: زیرا برهنگی و بدحجابی، در این عصر به اوج خود رسیده است. عدّه ای از زنان از مقام گران مایگی به مرحله فرومایگی فرو افتاده اند و همسان شیطان از مقام قرب، دورگشته اند. زلیخا گری در این عصر توسعه پیدا کرده است دیگر بعضی از زنان تنها در درهای بسته، به شکار یوسف و پیروان او اکتفا نمی کنند، بلکه به صورت پنهان و پیدا، از زمین و هوا، از خشکی و دریا، از چپ و راست، در داخل و خارج، در کاخ و کوخ، در شهر و روستا، در خلوت و جلوت به دنبال شکار یوسف ها و پیروان وی هستند.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه زنان هرزه و الگوگیر از زلیخاهای زمان، دیگر تنها به عرضه کردن خود به فرد یا افراد خاص بسنده نمی کنند، اضافه کرد: بلکه برای عرضه کردن خود، در آگهی های تلویزیون، فیلم های ماهواره ای، اینترنت، و فیلم های ویدئویی و رایانه ای، در نقش های لباس و ظروف، در مطبوعات و پوسترهای تبلیغاتی و انتخاباتی، در خیابان ها هم ظاهر می شوند و خودشان را به رایگان بر همگان عرضه می کنند. عرضه ای ارزانتر از هر کالا.

وی با عنوان اینکه همه زنان از نظر وضع ظاهری، لباس و نظافت در یک سطح نیستند، کار روزانه، وضعیت اشتغال و معیشت و سطح درآمد خانوادگی وضع ظاهری افراد را متفاوت می سازد، اذعان کرد: در نتیجه، زنانی که فرصت بهتر و درآمد بالاتری دارند می توانند با جذابیت بیشتری در میان مردم ظاهر شوند، اگر حجاب و نیز تقوای قلب نباشد، این جذابیت ها باعث انحراف خواهد شد، یعنی چشمان مردانی را به دنبال خود خواهد کشاند و از همین جا بنیان خانواده، دچار تزلزل می شود.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه بیان داشت: یکی از فلسفه های مهم حجاب همین است که با پوشش دادن زن در لباس هایی مناسب وضعیت ظاهری یکسان را ایجاد می کند و بدین وسیله خانواده ها را حفظ می نماید.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه هر موجودی دوست دارد آن چه را مالک است حفظ کرده و در مقابل متجاوزان از آن دفاع کند، گفت: این غریزه در شکل عالی تر در انسان وجود دارد و به صورت غریزه نوع دوستی، دفاع از عقاید، وطن و چیزهای بسیار دیگر، بروز می کند. حجاب نیز از همین غریزه ها است، لذا می بینیم انسان های اولیه و غارنشینان با برگ درختان و پوست حیوانات خود را می پوشاندند.

وی با اشاره به آیه قرآن تصریح کرد: داستان آدم و حوا فطری بودن پوشش را ثابت می کند. قرآن می فرماید: «فلمّا ذاقا الشّجرة بدت لهما سوء اتهما وطفقا یخصفان علیهما من ورق الجنّة» آن گاه که آدم و حوّا از آن درخت ممنوعه چشیدند پوشش آن دو از بین رفت که به سرعت با برگ درختان خود را پوشاندند.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه با تاکید بر اینکه سرعت پوشش با برگ درختان بهشتی ولو به طور موقت بیانگر فطری بودن پوشش است، اظهار کرد: با پیشرفت زمان نوع پوشش هم عوض می شود تا به امروز که پوشش به گونه های مختلف وجود دارد.

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوالات که انسان مسلمان و دین باور در چنین عصری چه باید بکند؟ وظیفه ی زنان و مردان مسلمان چیست؟ عنوان کرد: برای پیشگیری و درمان بیماری های روانی از جمله مُد پرستی، چشم چرانی و نظر بازی و شهوت رانی، بی حجابی، برهنگی و غیره راهی جز تقویت باورهای دینی وجود ندارد و تقویت باورهای دینی و کسب معرفت دینی هم از لابلای کتاب های آسمانی همانند قرآن شریف کتاب دینی مانند نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، رساله عملیه و همانند آن هم چنین از لابه لای سخنان معصومان (ع) و توجّه به سیره عملی آن ها، از لابه لای نصایح پدر و مادر، معلمان و اساتید، دینداران، دردمندان، از لابه لای بیانات مراجع دینی، مقام معظم رهبری و مسؤولین امور فرهنگی و غیره باید فرا گرفت.

وی ادامه داد: تقویت باورها و معرفت دینی یک شبه به دست نمی آید. سال ها زحمت می خواهد. باید استاد دید، زانوی شاگردی به زمین زد. داروهای معنوی درمان و یا پیشگیری این گونه بیماری ها، متعدد و متنوع است مسجد، نماز، روزه، نیایش با خدا، کتاب و مطالعه، شناخت و موارد دیگر از جمله بحث های روان شناسی هستند که به عنوان داورهای معنوی ارائه می کنند و نسخه می پیچند.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه در خاتمه گفت: الگوگیری در این راستا، بسیار تأثیر گذار است. به ویژه اگر شخص الگو، شخصیت ممتازی بوده و از ویژگی های بزرگی برخوردار باشد. الگوگیری از «حجاب» حضرت فاطمه زهرا (س) بسیار نقش آفرین و تأثیر گذار است و می تواند جنبه هدایت گری بسیار بالایی داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار