خبرهای داغ:

ویژه برنامه قرار بی قرارها در سرخه برگزار شد

ویژه برنامه قرار بی قرارها با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدا در کنار قبور پاک شهیدان در سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۶۸۴۶
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

در فرهنگ اسلامى شهادت به عنوان يكى از والاترين ارزش­ها، و مقام شهدا از بلند مرتبه ترين انسان ها هستند. شهدایی که همواره آرزوى شهادت در سر مى پرورانند و از مرگ طبيعى در بستر بى زار بودند، و شهادت را هزار بار از آن برتر مى دانستند، و حاضر بودند، ضربات زيادى بر پيكرشان وارد شود و شربت شهادت بنوشند ولى در بستر نميرند، چرا كه جان انسان بزرگترين هديه الهى است و چه بهتر كه اين هديه الهى نثار راه او شود، نه اين كه در بستر مرگ به هدر رود.

شهيدان در نزد خداوند زنده‌اند و برای آنانكه هنوز به جمع‌شان نپيوسته است دعا می‌كنند و از روزی خود شادند. آنها از خدا راضی و خشنودند و خداوند هم از آنان خشنود و راضی است.

شهادت فنا شدن انسان برای نيل به سرچشمه نور و نزديك شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زيباترين شكل است. شهادت مرگی از راه كشته شدن است، كه شهيد آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبير قرآن «فی سبيل الله» انتخاب می‌كند.

رسول گرامی اسلام در مورد شهدا و ايثارگران فرمودند: نيروهای رزمنده هنگامی كه تصميم به شركت در جنگ می‌گيرند، خداوند مصونيت آنها را از آتش تضمين می‌كند و چون آماده جنگ شوند، فرشتگان به وجود آنها افتخار می‌كنند. هنگامی كه با خانواده خود وداع می‌كنند، ماهی‌ها و خانه‌ها گريه می‌كنند و از گناهان خود خارج می‌شوند همان‌گونه كه مار از پوست خود خارج می‌شود. خداوند چهار هزار فرشته را بر آنها می‌گمارد تا از جلو و پشت سر، آنان را محافظت كنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ ویژه برنامه قرار بی قرارها با هدف بزرگداشت یاد و خاطره آرمان های شهدا و امام شهیدان با حضور مردم شهید پرور شهرستان سرخه در گلزار شهدا به همت پایگاه مقاومت خواهران حضرت رقیه (س) برگزار شد.

این برنامه با قرائت زیارت پرفیض عاشورا و مداحی پرشور مداح اهل بیت (ع) مرتضی وطنی به فیض رسید.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار