کارشناس فضای مجازی:

هنجار شکنی و بی اخلاقی نتیجه عدم نظارت بر فضای مجازی است

کارشناس مسایل فرهنگی گفت: به علت نبود فرهنگ لازم و عدم نظارت های کافی متاسفانه امروزه شاهد یک ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی هستیم.
کد خبر: ۹۳۵۵۸۰۳
|
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ چندین سال است که فضای مجازی در کشور ما به یک اصل و امر تاثیر گذار بر سبک زندگی مردم بدل شده است و متاسفانه با وجود تاکید های مکرر رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی به این فضا هنوز توجه جدی به این امر از سوی مسئولان نمی شود.

 به همین مناسبت گردهمائی با موضوع فرصت ها و آسیب های فضای مجازی با حضور کارکنان ناحیه مقامت بسیج شهرستان فارسان با سخنرانی یکی از کارشناسان فضای مجازی برگزار شد.

آقای امیریان در این گردهمایی، گفت: امروزه فضای مجازی همچون فضای حقیقی دارای آسیب ها، تهدیدات و فرصت هایی است که فعالین این عرصه باید آنها را بشناسند و از فرصت ها برای مقابله با آسیب ها و تهدیدها استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به گستردگی این فضا در سطح جامعه امروز ما، فضای مجازی به یک امر تاثیر گذار بر سبک زندگی ها بدل شده است و به علت نبود فرهنگ لازم و عدم نظارت های کافی متاسفانه امروزه شاهد یک ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی هستیم.

امیریان تصریح کرد: به دلیل روبرو شدن کاربران با جذابیت های غالبا غیر واقعی و تنوع غیر قابل وصف در جستجوهای اینترنتی و عدم امکان تحلیل یافته ها، سر درگمی و بحران معرفتی و رنگ باختن اخلاق و معنویت در کنار دلبستگی های کاذب، از دیگر آثار فراگیر جهت مخاطبان عمومی این فضا به حساب می آید که این امر به وضوح در بین جوانان امروز دیده می شود.

وی در پایان گفت: امروزه بیش از دو دهه است که روز به روز شاهد گسترش اینترنت و متعلقات آن در سطح جامعه هستیم ولی هنوز که هنوز است شاهد یک بی قانونی و یک بی پروایی های اخلاقی و هنجاری در این فضا هستیم. حالا که مسئولان در سطح کشور به این امر بی توجه هستند باید خود ما برای خانواده خودمان قوانین اخلاقی وضع کنیم و با آموزش وارد این فضا شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار