آیت الله کعبی:

دشمنان در تلاشند تا تاثیر منفی بر انتخابات بگذارند/تلاش اپوزیسیون تشویق به قهر با انتخابات است

آیت الله کعبی در نشست مجازی با اعضای بسیج دانشجویی قم گفت : دشمنان نظام هم برای تاثیرگذاری منفی بر انتخابات، به طور فعال تلاش می کنند با گفتمان سازی بر رایِ رای دهندگان اثر بگذارند.
کد خبر: ۹۳۳۷۰۴۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست مجازی با اعضای قرارگاه دانشجویی دولت جوان حزب اللهی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت:یکی از خصوصیات ماه رمضان بحث خودسازی و جامعه پردازی و جهاد بر پایه آمیختگی عقلانیت و معنویت و مقاومت و ایثارگری و آمادگی برای شهادت فی سبیل الله است یعنی این ماه می‌تواند ماه تحولات بزرگ معنوی شود.

وی با اشاره به اینکه رمضان امسال در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری قرارگرفته، لذا این ماه ماه سرنوشت سازی است،گفت:به موجب مسلمات شرع مقدس و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با نگاه به سیره امام و نگاه به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب این جزو مسلمات است که اداره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپایه‌ی مردم سالاری اسلامی و به اتکای رای عمومی است و همواره انتخابات پشتوانه اقتدار ملت و مدیرانِ برخاسته از رای ملت می‌باشد.

 آیت الله کعبی ادامه داد:انتخابات در ایران تاثیر مستقیمی در زندگی مردم داشته و یک فرصتی است فراروی ملت ایران برای تحول به سوی اقدامات بزرگ و دشمنان نیز همواره تلاش میکنند این فرصت را تبدیل به تهدید کنند و شما یقین بدانید یکی از بُعد‌های مذاکرات وین از منظر آمریکایی‌ها تاثیرگذاری برانتخابات ایران است و علاوه برآن دشمنان انقلاب اسلامی استقرار یک دولت انقلابی را یک تهدید برای خودشان دانسته و تلاش میکنند که یک دولت ِمتمایل به غرب در آینده شکل بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دراین چهل و دوسال میزان مشارکت در انتخابات بافراز و فرودهایش همیشه ازمتوسطِ مشارکت در کشو‌های مدعی دموکراسی در اروپا وآمریکا بیشتر بوده است افزود:انتخابات ریاست جمهوری به دلیل آنکه رییس جمهور ریاست کابینه است و دارای اختیارات گسترده و شخص دوم کشور و عالی‌ترین مقام اجرایی بعد از رهبری است، از اهمیت بیشتری برخوردار است چنانچه رهبری در سخنرانی نوروزی خود فرمودند: اگربخواهیم حتی قوه قضاییه و سایر نهاد‌ها و حتی نیرو‌های مسلح را از لحاظ اجرایی با اختیارات رییس جمهور مقایسه کنیم درواقع صفر یا نزدیک به صفر است و اینکه بعضی‌ها تبیلغ میکنند که تدارکات چی است این درواقع یک توهم است و یا عمدا برای توجیه بی کفایتی و سوءمدیریت شان است که این حرف هارا می‌زنند.

وی تصریح کرد:دشمنان نظام هم برای تاثیرگذاری منفی بر انتخابات، به طور فعال و فراتر از تلاش رسانه‌ای تلاش می‌کنند با گفتمان سازی بر رایِ رای دهندگان اثر بگذارند و فعلا تمام تلاش اپوزیسیون و دنباله رو‌های آمریکا در منطقه و غرب تشویق به قهر با انتخابات است، اما یقین بدانید اگر بعضی از اینهابتوانند تایید صلاحیت بگیرند حتی در ۴۸ ساعت مانده به انتخابات هم تلاش میکنند بر عرصه‌ی انتخاباتی تاثیر بگذارند.

آیت الله کعبی گفت:مایه‌ی خوشحالی است که نیرو‌های مومن و انقلابی و حاضر درصحنه به ویژه دانشجویان فعال، قرارگاهی تشکیل میدهند و به عنوان دولت جوان و حزب اللهی وارد صحنه‌ی انتخابات می‌شوند. در صحنه انتخابات ریاست جمهوری فرصت‌ها و چالش‌ها را باید بررسی کرد و انتظار می‌رود دانشجو با نگاه به تجربه‌های گذشته و راهبرد‌های هوشمندانه و نقشه راه روشن بتواند وظیفه خودش را به خوبی انجام بدهد.

وی ادامه داد:بنظر بنده این قرارگاه باید چند راهبرد را در اولویت خود قرار بدهد. راهبرد اول: مشارکت حداکثری مردم. با توجه به تلاش دشمن برای تبلیغ قهربا انتخابات ما در مقابل باید امید را به مردم برگردانیم این را برای مردم جا بیندازیم که با مشارکت در انتخابات و انتخاب صحیح میتوانند در حل مشکلات کشور و اقتدار ایران سهیم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راهکار‌های مشارکت حداکثری گفت:۱-ساماندهی گروه‌های مرجع و فعالان و نخبگان و اقشار گوناگون تاثیرگذار جهت حضورفعال در صحنه انتخابات.۲-شبکه سازی و هم افزایی با شبکه تبلیغی روحانیت و فعال کردن روحانیت و اعزام مبلغ، با این کار میتوانید حضور حداکثری را طبق یک برنامه‌ای تبلیغ کنید.۳-بهره برداری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی.۴-برنامه سازی و تهیه برنامه‌های انتخاباتی پویا که هیجان و بصیرت انتخاباتی ایجاد کند، هم برای فضای مجازی و هم برای برنامه‌های صدا و سیما.

وی تاکید کرد:قرارگاه دولت جوان حزب اللهی می‌تواند به رییس جهمور منتخب مردم در آینده در گزینش نیرو‌های متعهد و متخصص در راس امور کمک کند. بیش از ۵۵۰ پُست کلیدی برای حل مشکلات مردم وجود دارد که که قرارگاه دولت جوان حزب اللهی باید نیرو‌های متعهد ومتخصص را در سطوح گوناگون نشان بدهد و معرفی کند تا این‌ها بروز و ظهور پیدا کنند.
ما در کشور جوان تحصیلکرده و اقتصاد دان که بتواند شرکت‌های اقتصادی دانش بنیان را مدیریت کند کم نداریم. یک زمینه‌ای باید فراهم بشود که منابع اولیه ثروت احیا بشود تا هر جوان ایرانی بتواند یک مزرعه را آباد کند یک کارگاه تشکیل بدهد و یا یک شرکت دانش بنیان راه بیندازد.

آیت الله کعبی تصریح کرد:نظام جمهوری اسلامی بر اساس تبیین رهبر معظم انقلاب در مسئله دیپلماسی و مذاکرات موضعش روشن، شفاف، گویا و صریح و بدون ابهام است. رفع کامل تحریم‌ها و سپس راستی آزمایی؛ این دو امر مهم باید اتفاق بیفتد تا بحث بازگشت به برجام معنا پیدا کند. ما دیگر برجام و تعهد کاغذی را قبول نمی‌کنیم. برجام با تعهدات عملی را قبول می‌کنیم.اینکه مذاکره کنندگان وین علاوه بر برجام می‌خواهند صحبتِ دیگری بکنند و تعهدی دیگری را امضاء کنند؛ ملت عزیز ایران این عمل را از آن‌ها قبول نمی‌کند.

وی در پایان افزود:ما از مجلس انقلابیِ فعال انتظار داریم که ورود کند و مطالبه بکند و این مطالبه‌ی رهبری و ملت عزیز ایران را از تیم مذاکره کننده‌ی در وین بخواهد. ما باید هوشمندانه دقت کنیم که مذاکرات وین پلی نشود برای آمریکایی ها؛ تا بتوانند در انتخابات پیش رو تاثیر گذار باشند.جریان‌های دانشجویی هم می‌توانند همین مواضع را مطالبه کنند، هم از مجلس و هم در رسانه‌ها مطالبه‌ی خود را مطرح کنند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار