خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس از مرحله چهارم آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در نیمه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۶۷۰۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

فاضل عليزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شيراز، با اعلام اينکه مرحله چهارم آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد در نيمه رمضان و ميلاد امام حسن مجتبي(ع) برگزار مي‌شود، اظهار داشت: این طرح با ياد شهداي عزيز علی‌الخصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید سرافراز محسن فخری‌زاده و شهید عزیز سرلشکر شهید حاج عبدالرسول استوار محمودآبادی و با عنوان "نذر رهايي" با همکاری سپاه فجر، سازمان زندان‌ها، ستاد دیه، و سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر استان فارس در حال انجام می‌باشد.
وي گفت: تا کنون در مراحل قبلي، علاوه بر مردم شریف استان فارس، نمایندگان مردم، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی، بازنشستگان کشوری و لشکری، فرهنگیان، اصناف و بازاریان، کارگران، هنرمندان، مداحان، ورزشکاران و پیشکسوتان و همه اقشار مردمي با بهره‌گیری از ظرفیت نهادها سازمان‌های دولتی، عمومی و بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی، خیرین و آحاد مردم خیراندیش استان در خصوص جذب منابع و جلب مشارکت‌ها به منظور آزادسازی زندانیان و حمایت‌های لازم از خانواده‌های آنان، ما را در این امر خطیر یاری کرده‌اند.
عليزاده با بيان اينکه ما از همه مردم شریف استان فارس تقاضامندیم که مبالغ کم و کوچک و نذورات و صدقات خود را در اين ماه مبارک جمع‌آوری نموده و برای آزادی زندانیان هدیه نمایند تا بتوانیم قدمی در راه رضای خدا و برگشت تعدادی از افراد متدین به جمع خانواده خود را در اين ايام مبارک و ماه مهماني خدا شاهد باشیم، تصريح کرد: در استان فارس طي سه مرحله و تاکنون، ۹۲۵ زندانی جرايم غيرعمد آزاد شده‌اند.
به گفته مسئول سازمان بسيج حقوقدانان فارس، یکی از معضلات اجتماعی جامعه، زندانیان جرائم غیرعمد بوده که بخش کثیری از جامعه زندان‌های کشور را تشکیل داده است و به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی مالی، قادر به پرداخت بدهی خود نبوده و در زندان می‌باشند؛ که همین قضیه باعث نابسامانی‌ها، بی‌سرپرستی و حتی متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها شده است و یکی از اقدامات خداپسندانه، تلاش در جهت آزادی این دسته از زندانیان است که علاوه بر کاهش معضلات زندان‌ها، در سامان یافتن خانواده‌ها و مرتفع شدن چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد.
وي ضمن بيان اينکه تا کنون در هر مرحله آزادي 110 نفر زنداني مدنظر بوده، اما هميشه تعداد بيشتري با همراهي مردم نوع‌دوست استان فارس آزاد شده‌اند، تصريح کرد: در مرحله اول 163نفر، مرحله دوم 238نفر، مرحله سوم 286 نفر، و جمعا 687نفر تاکنون از طريق نذر رهايي آزاد شده‌اند.
عليزاده ادامه داد: در اين مرحله هم پيش‌بيني آزادي 110 نفر را داريم که اميدواريم با همت و همراهي مردم نوع‌دوست استان، شاهد آزادي تعداد بيشتري از زندانيان جرايم غيرعمد باشيم.
مسئول سازمان بسيج حقوقدانان فارس تأکيد کرد: مردم شريف و نوع‌دوست استان فارس، جهت همراهي در اين طرح بزرگ، مي‌توانند به اين طريق اقدام کنند و کمک‌هاي اندک خود را به شماره حساب 11991199/10 و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بانک ملت به نام ستاد دیه استان فارس برای این امر اختصاص داده شده است و سامانه پرداختی همراه #۱۰۱۰۱۰4*733
IR650120000000001199119910 وفیش واریزی را شماره مجازی 09369159875 وات ساپ کنند.
وي در ادامه، به رتبه اول استان فارس در طرح بزرگ "نذر رهايي" با ياد شهيد حاج قاسم سليماني در کشور خبر داد و گفت: اين، نشان دهنده اين است که مردم استان فارس براي کمک به همنوعان خود، بسيار مشتاق و آماده هستند که از همه مردم، خيرين، هيأت مذهبي و همه اقشار ديگر که ما را در اين طرح همراهي کردند، تقدير مي‌کنم.
عليزاده با بيان اينکه در طرح‌هاي قبل شاهد اتفاق جالب توجهي بوديم، ادامه داد: مثلا يکي از ورزشکاران استان کليه هزينه جشن عروسي خود را براي اين طرح دادو دو نفر زنداني را آزاد کرد.
وي گفت: با توجه به اينکه اينگونه افراد نمي‌خواهند نامشان فاش شود تا کارشان اجر و ثواب بيشتري داشته باشد، پس از بردن نام اين عزيزان خودداري مي‌کنيم، اگرچه نشر اين اقدامات، مي‌تواند باعث فرهنگسازي ميان اقشار مختلف شود.
مسئول سازمان بسيج حقوقدانان فارس در ادامه افزود: يکي از فرماندهان نواحي استان هم کليه هداياي تکريم خود را صرف آزادسازي 5نفر زنداني جرايم غيرعمد کرده است.
عليزاده تصريح کرد: در اين طرح تاکنون، 30 زن و بيش از 650 مرد از زندانيان جرايم غيرعمد آزاد، و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.
انتهاي پيام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار