خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه در امور اقشار بسیج گفت: باید اقتصاد وابسته به نفت از طریق راهبرد های علمی به خودکفایی برسیم و دراین زمینه از خام فروشی جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۳۰۶۲۶۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، جانشین فرمانده سپاه در امور اقشار بسیج در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بارها در کلام مسولین کشوری و مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره شده است که راهبرد ما در حوزه دفاعی یک راهبرد دفاعی است و ما شروع و آغاز کننده هیچ جنگی نیستیم اما راهبرد ما این است که به یک سطحی از نقطه بازدارندگی برسیم که دشمن بداند که اگر کوچکترین خطای انجام دهد با واکنش سخت ما روبه رو خواهد شد.


عین الله حاتمی افزود: امروز در کشور در هر حوزه که دارای ضعف باشیم دشمن از همان نقطه وارد خواهد شد فرق نمی کند در حوزه های اقتصادی، دفاعی، علمی، ماهواره ای و تمام حوزه های دیگر باید توان بازدارندگی داشته باشیم این آمادگی تنها با تکیه بر علم و دانش و با کار عملیاتی و علمی امکان پذیر است.

وی با اشاره به این که اگر در تولید بسیاری از موارد مورد نیاز کشور خود کفایی ایجاد نشود در این حوزه ها دشمن به ما آسیب می رساند گفت: در حوزه اقتصاد باید بر حدی از بازدارندگی برسیم که دنیا فارغ از مقوله نفت و سایر موارد نیز به ما وابسته باشد و امکان تحریم وجود نداشته باشد.

 

وی گفت: باید اقتصاد وابسته به نفت از طریق راهبرد های علمی به خودکفایی برسیم و دراین زمینه از خام فروشی جلوگیری شود.  

جانشین فرمانده سپاه در امور اقشار با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای توسعه یافته تکنولوژی خود را به سایر کشورهای در حال توسعه می فروشند و بخشی از کار که سود آوری کمتر و هزینه بالا دارند را به کشورهای در حال توسعه واگذار می کنند تصریح کرد: با استفاده و تکیه بر علم و دانش می تواند بسیاری از تکنولوژی ها را برای افزایش راندمان و بهره وری تولید در کشور به کار بست.

عین الله حاتمی گفت: ما برای توسعه کشور در تمام حوزه ها ضمن حفظ روحیه جهادی و اعتماد به نفس راهی جزء تکیه بر علم و دانش نداریم.

جانشین فرمانده سپاه در امور اقشار بسیج اظهار کرد: سیستم آموزشی و دانشگاهی ما متاسفانه دارای ایرادهایی است و تولید علم در سیستم آموزشی به درد توسعه کشور نمی خورد و باید این ایراد ها اصلاح شود تا زمانی که این اشکالات برطرف نشوند به توسعه دست نخواهیم یافت.

عین الله حاتمی افزود: در مجموعه بسیج نگاه ما این است که با تکیه بر پژوهش های نخبگان و پژوهشگران و توانمندسازی  آنها در مسیر سیستمی داشته باشیم و زمینه رشد این استعدادها فراهم شود و زمینه به محصول و به ثمر رسیدن پژوهش های پژوهشگران ایجاد شود. به دنبال این هستیم که اتفاقات خوبی رقم بخورد

جانشین فرمانده سپاه در امور اقشار بسیج گفت: پیگیری ها برای اخذ مجوز انتشار مجله پژوهشی یا فصلنامه در حال انجام است و شرط پذیرش مقالات با نگاه اینکه پژوهش ها کمک حل مسئله باشند تدوین شده است تا شاهد جهش و تکاپوی بیشتر در فضای علمی استان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار