خبرهای داغ:
پیشکسوت دوران دفاع مقدس:

یادواره شهدای غواص به صورت مجازی در همدان برگزار می‌شود

پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به برگزاری یادواره شهدای غواص به صورت مجازی گفت: ما از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کنیم تا به تشریح عملیات کربلای ۴ بپردازیم.
کد خبر: ۹۳۰۵۷۰۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
یادواره شهدای غواص به صورت مجازی در همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کریم مطهری در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص یادواره شهدای غواص که در اردوگاه فرهنگی فجر برگزار شد، اظهار داشت: ما هر سال یادواره شهدای غواص را برگزار می‌کردیم، اما امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا نمی‌توانیم به صورت حضوری و تجمع برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ما هیچ سالی نشست خبری برگزار نمی‌کردیم، اما امسال با توجه به شرایط این امر صورت گرفت، گفت: در راستای بزرگداشت شهدای غواص با صدا و سیما هماهنگ شده و چندین برنامه از تلویزیون و رادیو پخش خواهد شد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به برگزاری یادواره شهدای غواص به صورت مجازی افزود: ما از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کنیم تا به تشریح عملیات کربلای ۴ بپردازیم، همچنین از ظرفیت شهرداری بهره گرفته شد که از طریق تلویزیون‌های سطح شهر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال از برگزاری یادواره شهدا معذور هستیم، ادامه داد: ما هر سال سرکشی از خانواده شهدا و بیان خاطره‌گویی را داشتیم، اما امسال نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

مطهری ابراز داشت: شهدای غواص شهدای مظلومی هستند که در عملیاتی شرکت کردند که آن عملیات نابرابر بود و این نابرابری بسیار مشهود بود طرف مقابل ما عراق انواع سلاح‌های سبک و سنگین را داشت، اما ما اینگونه نبودیم.

وی اضافه کرد: در عملیات کربلای ۴ جنگ از داخل آب شروع شد و بچه‌های لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان توانستند خط دشمن را بشکنند و از آن عبور کنند به شکلی که دشمن را عقب زدند حتی رزمندگان ما روی خط سوم دشمن بودند به شکلی که تعدادی از دشمنان را به هلاکت رساندند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه این ایمان رزمندگان ما بود که آن‌ها را به خط سوم دشمن رساند، گفت: جنگ در شب چهارم دی ماه بود که لشکریان ما توانستند خیلی زود خود را پیدا کنند و سازماندهی کنند و کمتر از ۱۵ روز آماده شوند و در این عملیات بزرگ شرکت کنند که این در تمام دنیا بی‌سابقه بود و این خون شهدای کربلای ۴ بود که پیروزی در کربلای ۵ را تضمین کرد.

وی بیان کرد: ما قریب به ۱۵۳ نفر در عملیات کربلای ۴ شهید دادیم و این شهدا هم از گردان غواصی و هم از گردان‌های دیگر و هم از نیرو‌های اطلاعات عملیات تحت فرماندهی شهید «علی چیت سازیان» بودند.

مطهری عنوان کرد: گردان غواصی در ضلع چپ جزیره ام الرصاص عراق محدوده ۵۰۰ متری را به نیرو‌های غواص داده بودند که ما در شب عملیات این ۵۰۰ متر را تصرف کردیم، اما با توجه به اینکه اول عملیات توسط غواص‌ها انجام می‌گیرد خط به دست عراقی‌ها می‌افتد.

وی گفت: لشکر انصارالحسین (ع) مرکز این پنج لشکر بود که چهار لشکر سمت چپ و راست خود داشت.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به تهدید آمریکا، گفت: نه تنها بسیجیان ما بلکه تمام اقشار مختلف جامعه مدافع ایران اسلامی هستند و نمونه آن را در دفاع از حرم دیدیم که چگونه جوانان این مرز و بوم و حتی پا به سن گداشته‌ها هم در صف دفاع از حرم اهل بیت (ع) بودند و ملت ایران ثابت کردند که هیچ‌گاه زیر بار حرف زور نمی‌روند.

وی با بیان اینکه در استان همدان هزاران نفر در صف اعزام به سوریه بودند، اما عده قلیلی را بردند، افزود: دشمن همیشه در حال بلوف زدن است و دنبال چیزی هستند که توخالی است، اما اگر اتفاقی بیفتد جوانان امروزی و غیور و شجاع و همچنین ما پا به سن گذاشته‌ها جلوی دشمن می‌ایستیم و عملیات دیگری همچون عملیات کربلای ۵ خلق می‌کنیم.

محسن جامه بزرگ از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز در ادامه گفت: نیرو‌های ما در زمستان بیشترین نیرو را داشتند و از کشاورزان تا دانش‌آموزان همه شرکت می‌کردند.

وی افزود: عملیات کربلای ۴ در حالی که بسیار گسترده بود با شکست مواجه شد و عراقی‌ها داشتند روز‌های کریسمس را پشت سر می‌گذاشتند و به قولی در خواب خرگوشی بودند که عملیات کربلای ۵ انجام شد و رزمندگان ما پیروز شدند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس ادامه داد: در عملیات کربلای ۴ رزمندگان ما رخنه کردند و ۱۵ روز بعد عملیات کربلای ۵ انجام شد و این پیروزی از خون شهدای کربلای ۴ نصیب ما شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار