خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی فارس:
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، به مناسبت فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه، در پیامی اهمیت وحدت این دو نهاد را خاطرنشان کرد.
کد خبر: ۹۳۰۴۵۶۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در آستانه سالروز شهادت شهید مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی طی پیامی اعلام کرد: امروزه بحث پیوند میان حوزه و دانشگاه از شکل شعاری و آرمانی فاصله گرفته و مباحث گوناگون و چالش‌های فکری بسیاری در این زمینه به وجود آمده است. بنابراین همکاری و تعامل نهادهای علمی، به آنها توان و ظرفیت می دهد تا در مسیر تولید علم و نظریه پردازی گام بردارند. لذا تعامل عالمانه و سنجش کارانه میتواند زمینه ساز شکل گیری نوعی روش شناسی بومی گردد، که بتواند با دنیای جدید، گفت و گو برقرار کند و از اصالت و استواری لازم برخوردار باشد. 

وی افزود: از این رهگذر می توان موضوع پیوند (وحدت) حوزه و دانشگاه را از بحث های چالش‌ برانگیز و قابل توجه دانست و در نتیجه باید اذعان داشت که دو نهاد حوزه و دانشگاه به رغم مجزا بودن، هدف و کارکرد مشترکی دارند. 

حجت الاسلام پرنیان ضمن اشاره به دیدگاه امام راحل (ره) مبنی بر وحدت حوزه و دانشگاه اذعان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه در نظرگاه حضرت امام خمینی (ره)، یکی از محورهای اساسی در اندیشه و خط مشی علمی حضرت امام خمینی (ره) تاکید ایشان بر وحدت همه اقشار، به خصوص حوزه و دانشگاه بود. از این رو به خلاف تصور دشمنان در مکتب نظری و عملی امام (ره) وحدت، یک تاکتیک یا ابزار مصلحتی و مقطعی برای اهداف و مقاصد سیاسی انقلاب اسلامی نبود، بلکه تدوام وحدت، به عنوان پایه‌های نهضت مبارزاتی به شمار می رفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی گفت: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۶، که هنوز کمترین نشانه‌ای از تحولات بعدی و شکوفایی نهضت اسلام‌خواهی ملت ایران متصور نبود، در پاسخ به پیام دانشجویان مسلمان اروپا، از پیوستگی دانشجویان مدارس قدیم و دانشگاه ها، احساس سربلندی و مسرت نموده و می‌فرمایند:«از اینکه طبقات جوانان غیور و دانشجوی قدیم و جدید داخل کشور و خارج و روشن ضمیران سایر طبقات ملت شریف و مسلمان از خواب گران بیدار شده و در فکر چاره هستند، احساس مسرت و سربلندی میکنم».

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار