خبرهای داغ:
معاون موسسه خیریه حضرت رقیه:

موسسه خیریه حضرت رقیه بازوی اجرایی نهادها/هدف گذاری امسال اهدای 40هزار جهیزیه بین محرومین است

معاون موسسه خیریه حضرت رقیه گفت: موسسه نقش بازوی اجرایی نهادهاست و یک تیم متشکل از قریب به هفتاد نفر جوان پای کار انقلاب اسلامی فعالیت انجام می‌شود و با بیش از 22نهاد و رده کشور همکاری داریم.
کد خبر: ۹۳۰۴۵۴۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صمدیان معاون موسسه خیریه حضرت رقیه صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایندگی موسسه خیریه حضرت رقیه در بیرجند اظهار داشت: موسسه از سال 86 شروع به فعالیت کرد از سه سال پیش تا کنون حجم بالایی از خدمات انجام شده است.

وی با بیان اینکه موسسه حضرت رقیه ذیل آماد و پشتیبانی سپاه ایجاد شد عنوان داشت: سیاست اساسی موسسه این بود که بجای این‌که  یک صف جدیدی از مددجویی در کشور ایجاد کنند صفوفی که تاکنون در جمهوری اسلامی شکل گرفته تقویت کنند بنابراین این مجموعه هیچ مددجویی در سطح کشور ندارد و حجم خدماتی که ایجاد می‌شود به نهادهایی که مددجو محور هستند ارائه می دهد.

معاون موسسه خیریه حضرت رقیه با بیان اینکه دو رویکرد اساسی وجود دارد افزود: اول اینکه فعالیت با نهادهایی که اساساً وظیفه‌ای برای خدمت به محرومین  یا منابعی دارند مثل کمیته امداد امام، سازمان بهزیستی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بنیادهای برکت، مستضعفان و هلال احمر فعالیت می کند و  رویکرد دوم این مجموعه این که وظیفه اجتماعی، مشارکت و هم‌افزایی ایجاد کند در نهادهایی که وظیفه و ماموریتی ندارند اما ظرفیت هایی دارند.

هدف گذاری امسال ما بر  تهیه و توزیع 40هزار جهیزیه است

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب که "هر کار فرهنگی یک پیوست اجتماعی و هر کار اجتماعی یک پیوست فرهنگی داشته باشد" گفت: طرح "هر مسجد یک جهیزیه" با همکاری امور مساجد و کمیته امداد در سراسر کشور دنبال می شود و با تأمین منابع از بنیاد برکت و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی  2هزار جهیزیه در مناطق محروم توزیع شد.

صمدیان ادامه داد: با همکاری بیت رهبری یک فعالیت ویژه ای داریم و بیش از هزار جهیزیه در کشور توزیع شده است. موسسه  نقش بازوی اجرایی نهادهاست و یک تیم متشکل از قریب به هفتاد نفر جوان  پای کار انقلاب اسلامی فعالیت انجام می‌شود و با بیش از 22نهاد و رده کشور همکاری داریم.

وی بیان داشت: به جایی اینکه موازی کاری و صفی از مددجو ایجاد کنیم خدمت رسانی انجام دهیم که صفوفی که در مجموعه های مختلف کشور ایجاد شده تقویت شوند. چند محور اساسی در ایجاد فعالیت داریم و برنامه ما خدمت به  مجموعه‌های مددجو محور است.

معاون موسسه خیریه حضرت رقیه افزود: یکی از محورهای کار ما این که قائل هستیم اجازه ندهیم تولیدکنندگان ورشکست و کارخانه های ایرانی تعطیل شوند پس خیلی از کارخانه ها و تولیدی های ایرانی به سختی حفظ شدند.

وی با بیان اینکه سالها پیش اولویت اهدای جهیزیه بود و حالا کالا به جای پول نقد اهدا می شود خاطرنشان کرد: هم افزایی بین مجموعه ها برای تهیه جهیزیه مطرح شده است و در سال گذشته 25 هزار جهیزیه در کشور تامین و توزیع شد و هدف گذاری امسال ما بر 40هزار جهیزیه بود که به دلیل شیوع کرونا سرعت ما کند شد و شاید دیرتر به هدف گذاری برسیم.

توزیع بیش از 160 هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک های مومنانه

صمدیان افزود: اهدای جهیزیه یکی از فعالیت های 14گانه موسسه خیریه است . در سال بیش از 120هزار بسته  لوازم التحریر توزیع می شود که به خاطر فرمانی که امسال رهبر انقلاب فرمودند در زمینه رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه  بیش از 160 هزار بسته معیشتی آماده و توزیع شد.

وی ادامه داد: اعزام زائر اولی ها سالانه بیش از 2هزار و 500نفر به مشهد مقدس اعزام می شوند و برگزاری جشن تکلیف برای دختران دانش آموز و طرح های گوناگون دیگر انجام می شود و هرکجا احساس شود ظرفیتی وجود دارد و می شود خدمتی به محرومیت ارائه داد ما حضور داریم.

 صمدیان با اشاره به خاطره ای که در بازدید سردار شهید سلیمانی از موسسه صورت گرفت گفت: منابع از کشورها، دغدغه مندان و خیرین جهان اسلام گرفته شود و ما تامین کالای مرغوب ایرانی برای محرومین داشته باشیم تا خدمت به مستضعفین جهان اسلام ارائه شود و این الگوسازی در کشورهای اسلامی صورت بگیرد .

 معاون موسسه خیریه حضرت رقیه  اظهار داشت: کار فرهنگی هم در کشورهای جهان اسلام نیاز هست و سردار شهید سلیمانی از این ایده خیلی استقبال کردند و رده ای در سپاه قدس ایجاد شد با عنوان خیریه و خدمات اجتماعی که بازوی اجرایی آن موسسه خیریه حضرت رقیه است.

وی ادامه داد: تنها مجموعه ای که نمایندگی فعال در سوریه دارد خیریه حضرت رقیه است و هیچ گونه هزینه ای از سوی کشور ما در آنجا نمی شود بلکه جهش تولید و معرفی کالاهای ایرانی صورت می گیرد.

صمدیان با بیان اینکه معضلاتی که در خصوص اهدای جهیزیه داشتیم برطرف شده گفت: تهیه کالاها را بومی و اقلیمی کردیم و در برخی استانها که تعداد کثیری اقلام تهیه می شد حالا کالای انتخابی ایجاد کردیم و نوعروسان کالاهای مورد نیاز خودشان را با سلیقه خودشان انتخاب می کنند که این ظرفیت در همه استانها ایجاد می شود.

وی یادآور شد:  با توجه به هجمه ها علیه مجموعه های انقلابی بویژه سپاه با رویکرد خدمت به محرومین، درخواستی از رده های مجموعه های سپاه انجام شود که ساماندهی نمایشگاه دائمی در استان را انجام دهند که اگر مردم خدماتی از نهادها دریافت می کنند؛ نهادهای انقلابی ظرفیت هایی برای خدمت به نظام و مردم ایجاد می کنند و هدف ما این است که بستری فراهم شود تا ارائه خدمات به مردم استان متمرکز شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار