خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) مطرح کرد؛

تدارک بیش از ۴۸۰۰ بسته معیشتی برای خانوارهای کرمانشاهی

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بسته‌های معیشتی تهیه شده برای طرح شهید سلیمانی را ۴ هزار و ۸۱۶ مورد عنوان کرد و گفت: از ابتدای طرح یک‌هزار و ۷۲۸ بسته بهداشتی بین خانواده‌ها توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۰۴۱۹۴
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی در جلسه قرارگاه استانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: نیروی سپاه و بسیج در این طرح در حوزه‌های نظارتی و حمایتی و همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی مشارکت و همکاری دارند. 

وی بسته‌های معیشتی تهیه شده برای طرح شهید سلیمانی را ۴ هزار و ۸۱۶ مورد عنوان کرد و افزود: از ابتدای طرح یک‌هزار و ۷۲۸ بسته بهداشتی بین خانواده‌ها توزیع شده که روزانه به دست حدود ۳۰۰ خانواده می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز، ادامه داد: با گذشت یک ماه از اجرای این طرح کرونا با همکاری خوب مردم تا حد زیادی فروکش کرده از یک‌هزار و ۲۶۰ بیماری کرونایی آمارها الان به ۲۹۷ نفر رسیده است.

محمودرضا مرادی تصریح کرد: در طرح موسوم به شهید قاسم سلیمانی شهر کرمانشاه به ۱۰ منطقه تقسیم شده و در هر منطقه تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی حضور دارند و تاکنون نیز ۱۰ هزار و ۳۲۶ خانوار غربالگری و از ۴ هزار و ۷۴۴ نفر هم تست کرونا گرفته شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶ نفر تست پی‌سی‌ار آن‌ها مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: طبق آمارها ۷۲ درصد فوتی‌های کرونا در استان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است این آمار در این ایام زنگ خطری برای دورهمی‌های شب یلدا است.

استاندار کرمانشاه هم، اضافه کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به جای اینکه ویروس به سراغ ما بیاید ما در خانه‌ها  با تست فوری ویروس را پیدا می‌کنیم و از خانوارهای نیازمند هم با توزیع بسته‌های کمک معیشتی، حمایت می‌کنیم.

بازوند با ابراز نگرانی از دورهمی شب یلدا، گفت: برگزاری مراسمات و دورهمی‌ها می‌تواند ما را دوباره به روزهای اوج کرونا برساند که خسارت مال و جانی جبران‌ناپذیری در پی دارد، شب یلدا با کرونا به میهمانی نروید.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه هم در ادامه با اشاره به تعامل خوب رسانه در پوشش رسانه‌ای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: برنامه‌های این حوزه در بخش‌های مختلف صدا و سیما، خبر و فضای مجازی تهیه و انعکاس داده می‌شود.

افشین امیری راه‌اندازی استودیو سلامت را نیز گامی موثر در راستای کاهش آمار مبتلایان و جانباختگان به ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: چندین مستند در شبکه زاگرس در راستای انعکاس اقدامات تیم‌های حمایتی و جهادی که به توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی به درب منازل مراجعه داشته‌اند، تولید و پخش شده و همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات