یادداشت/فرهاد واحدی

گروگان‌گیری معیشت مردم

با کاهش قیمت بعضی کالا‌های اساسی در روز‌های اخیر که افزایش قیمت‌هایشان هم توجیهی نداشت، برخی از مسئولان دولت چنان دلبسته تغییرات در سیستم حاکمیتی آمریکا شده‌اند، گویا وظیفه خود را فراموش کرده‌اند.
کد خبر: ۹۲۹۱۸۷۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

گروگان‌گیری معیشت مردم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یادداشت فرهاد واحدی بدین شرح است:

اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چند روزیست فضای عمومی جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است. با کاهش قیمت دلار، خودرو و بعضی کالا‌های اساسی در روز‌های اخیر که افزایش قیمت هایشان هم توجیهی نداشت، برخی از مدیران و مسئولین دولت چنان دلبسته‌ی تغییرات در سیستم حاکمیتی آمریکا شده اند، گویا وظیفه‌ی خود در مسئولیتی که بر عهده دارند را فراموش کرده اند.


آخر نمیدانیم کاهش قیمت گوشت بعد از احتمال بالارفتن یک نامزد انتخاباتی در ایالات متحده امریکا مربوط میشود به گوسفندان قربانی شده‌ی جلوی کاخ سفید یا ناگهان بر تعداد گوسفندان افزوده شده؟ شاهد آن هستیم که برخی‌ها آمدن بایدن را به وضعیت معیشت مردم گره زده اند و درحال منحرف کردن اذهان عمومی هستند.


آقایان سیاستمداری که روزی امضای جان کِری را تضمینی برای برجام می‌دانستند و در آن دوران وضعیت کشور را طوری تحلیل و بررسی می‌کردند که گویا حتی برای تامین آب آشامیدنی هم واجب است با آمریکا مذاکره کنیم؛ امروز همان مدیران غرب زده با آدرس غلط دادن به ملت ایران، در حال فریب مردم هستند.


بنده از این آقایان سیاستمدار سوال می‌کنم: از مهر سال ۹۴ که برجام نهایی شد تا اردیبهشت ۹۷ که ترامپ از برجام خارج شد، در این دو سال و پنج ماه که هم حزبی‌های بایدن یعنی اوباما و امضاء کنندگان برجام سرکار بودند، دقیقا چه چیزی عاید ما شد که حالا قرار است با آمدن بایدن ما به آن برسیم؟!


این مسیر مذاکره از همان توییت‌هایی آغاز شد که تمام گرانی‌ها را به گردن نظام و مکتب مقاومت انداخت و نوشت:دلار تا کجا باید گران شود تا نظام پای میز مذاکره بیاید! و وقتی دلار به ده هزار تومان رسید گفت: اگر رقیب ما پیروز شده بود قیمت دلار بیست هزار تومان میشد! (و بعد دلار سی هزار تومان شده بود و ماند چه بگوید!)


گروگان گیری معیشت مردم در چند ماه اخیر با بالابردن افسارگسیخته قیمت دلار، بی ثباتی بازار مسکن، طلا و خودرو، دپو کردن کالا‌های اساسی در گمرک، عدم توزیع مناسب و نظارت بر بازار و از همه مهمتر عملیات روانی در بستر رسانه که مدام القا می‌کند تا مذاکره نکنیم وضعیت همین است! این سناریوی چند ماه گذشته لیبرال‌ها تا روز انتخابات آمریکا بوده است، حالا که خبر پیروزی بایدن شنیده می‌شود و مثلا قیمت‌ها درحال سقوط کردن است، باردیگر دشمن با قدرت رسانه‌ای خود دارد مردم را فریب می‌دهد که ببینید همه چیز ما با مذاکره حل می‌شود و بایدن مثل ترامپ نیست!

لیبرال‌ها معتقدند که بایدن دموکرات است و جنسش با ترامپِ جمهوری خواه متفاوت است. وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که اوباما هم دموکرات بود و هم، هم حزبی بایدن. برجام صدقه سرِ دولت دموکرات اوباما بود. مگر آقای رئیس جمهور در ۲۳ تیر ۱۳۹۴ در روز توافق برجام نگفت که همه تحریم‌ها لغو خواهد شد؟ آیا اینگونه شد؟!

آیا می‌دانیم که همین آقای جوبایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون رئیس جمهور وقت آمریکا (اوباما) بوده و در دوران معاونت او آمریکا هزاران بار یمن، لیبی، پاکستان، سومالی، عراق و افغانستان را بمباران کرد؟ آیا می‌دانیم که اوباما و جوبایدنِ دموکرات طراح جنگ در سوریه بودند؟!


وقتی سردار سلیمانی عزیز به شهادت رسید، بایدن در توئیتی حاج قاسم را سزاوار از بین رفتن دانست؛ و بی شک ملت شریف ایران به دنبال یک جو همت مسئولین عزیز خودمان هستند، نه یک جو بایدن یا هرنا نجیب دیگری... ما باید بدانیم که قاتل حاج قاسم یک شخص نیست، یک تمدن است. یادمان باشد که جنگ، جنگِ تمدن هاست.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار