سعید طاهری پور

استاد محمود صادقی راوی دفاع جانانه مدافعان حرم بود

سعید طاهری پور عکاس و گوینده رادیو در پی درگذشت استاد محمود صادقی هنرمند متعهد عکاسی استان بوشهر درباره شخصیت و منش رفتاری ایشان می‌گوید.
کد خبر: ۹۲۹۰۹۳۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،
سلام
نمی‌دانم چرا؟ باید از که شکایت کنم؟ از زمان؟ از تقدیر؟ از ...؟
او شاید در نگاه دیگران یک انسان با یک دوربین بود امّا از نگاه من که بیش از ده سال مداوم توفیق نفس کشیدن در هوای ایشان را داشته‌ام نه تنها یک رزمنده و عکاس دوران هشت سال دفاع مقدس بلکه به عنوان عکاس، راوی دفاع جانانه مدافعان غیور دفاع از حرمین شرفین نیز بود.
در نظر من، استاد صادقی بیش از یک هنرمند بود. ایشان یک استاد عشق بود با دلی به وسعت آب‌های جنوب با نگاهی ژرف به همه مسائل. در کار خود یک تحلیل‌گر واقعی بود و تصمیمات درستی را در لحظات مناسب می‌گرفت.

ایشان همیشه در صحنه بودند و صادقانه بدون سوگیری روایتگر حال بد مردم در سیل و زلزله تا مناسبت های ملی و مذهبی به لحظه و دغدغه مند. استاد صادقی از پایگاه اجتماعی معنوی بزرگی برخوردار بود، خود مَلجَاء خیل هنرمندان بودند و زیادی از عکاسان و علاقه مندان به هنر از چشمه زلال وجود ایشان سیراب شدند. گزافه نیست اگر بگویم به مانند آهن ربایی بودند که همه ی جوانان فارغ از هر سمت سوی فکری جذب معرفت درونی و فطرت پاک ایشان می شدند.

استاد فقیدمان همواره به عنوان هنرمندی پیشرو دغدغه مند به دنبال کادر سازی و هنرمند پروری بودند و عکاسان زیادی از کتابچه دانش ایشان بهرمند شدند و در حال حاضر مشغول به کار هستند.

اینک که جسم ایشان جمعمان را ترک میکند ما ضمن رشک ورزیدن به ذره ذره خاک هایی که ایشان را در آغوش می گیرند پناهی نداریم جز رجوع به آثار وی، مطالعه بصری کتابهای ایشان و خواندن یادداشت های او و از طرفی سعی می کنیم راه و منش ایشان را در مسیر قرب اللهی ادامه دهیم .

سعید طاهری پور
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار