خبرهای داغ:
یادداشت/

آیت‌الله فاضلیان؛ عالم رزمنده در دوران دفاع مقدس

مرحوم آیت‌الله فاضلیان؛ عالم رزمنده در دوران دفاع مقدس؛ امام جمعه اهل عمل و باصفایی بود.
کد خبر: ۹۲۸۸۴۴۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

آیت‌الله فاضلیان؛ عالم رزمنده در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، وقتی مطلع شدم عالم بزرگی از استان همدان به شاگردان شهیدش پیوسته و نام او حضرت آیت‌الله سید رضا فاضلیان امام جمعه سابق ملایر است، به یاد حضور این عالم ربانی در کنار رزمنده‌های اسلام در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در زمان دفاع مقدس افتادم. به همین خاطر برآن شدم دلنوشته‌ای برای این عارف با تقوا و سید بزرگوار بنویسم.

وقتی چهره نورانی این سید بزرگوار را در بین رزمندگان می‌دیدیم روحیه ما چندین برابر می‌شد و با دعای این استاد اخلاق رزمنده‌ها مصمم‌تر تصمیم به دفاع از این مرز و بوم را گرفته و به سنگرهای خط مقدم اعزام می‌شدند.

او امام جمعه اهل عمل و باصفایی بود که در زمان دفاع مقدس بیشتر سال‌ها در زمان تحویل سال (عید نوروز) جهت دادن روحیه به نیروهای مسلح مستقر در خط مقدم در کنار آنها حضور پیدا می‌کرد و با دادن هدیه (عیدی) به همه رزمنده‌ها باعث شادی و نشاط بین آنها می‌شد.

بنده در چندین سال از دفاع مقدس در لحظه سال تحویل شاهد حضور این عالم وارسته و فاضل در شرایط سخت جبهه بودم. وقتی سال تحویل می‌شد بعد از دعای تحویل سال حاج آقا فاضلیان با ذکر دعا و صلوات شیشه‌های عطر را به همراه اسکناس‌های نو که به عنوان عیدی برای رزمنده‌ها آورده بود به شهید تاجوک می‌داد تا بین رزمنده‌ها تقسیم کند.

خاطره دیگری که از این عالم فقیه و ایثارگر در جبهه‌ها دیدم این بود که هر وقت به جبهه می‌آمدند خوراکی‌های مورد نیاز خود را از منزل با خود می‌آورد هرچی هم به او اصرار می‌کردند که از امکانات موجود در منطقه استفاده کند قبول نمی‌کرد. او می‌گفت این وسایل برای شما در نظر گرفته شده نه برای من. هر چند روز هم که در جبهه می‌ماند از خوراکی‌هایی که همراه خودش از منزل آورده بود استفاده می‌کرد.

یاد این عالم بزرگوار و همه شاگردان او مانند شهیدان همدانی، تاجوک، حیدری، طالبی و تکلو که در دوران پر افتخار دفاع مقدس به شهادت رسیدند گرامی باد.

یادداشت از: محمد فتحی

انتهای پیام/

ارسال نظرات