خبرهای داغ:

خوشنویسی، به‌عنوان هنر ایرانی، از جایگاه والایی برخورداراست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: علیرغم پیدایش هنر‌های مختلف و نوظهور در دوره کنونی، هنر خوشنویسی همچنان به‌عنوان هنر ایرانی و اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در بین عموم برخوردار دارد.
کد خبر: ۹۲۸۷۷۰۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
خوشنویسی، به‌عنوان هنر ایرانی، از جایگاه والایی برخورداراستبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از پیشکسوت خوشنویسی شهرستان شاهرود دیدار کرد در این دیدارفرشید فلاح گفت: علیرغم پیدایش هنر‌های مختلف و نوظهور در دوره کنونی، هنر خوشنویسی همچنان به‌عنوان هنر ایرانی و اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در بین عموم برخوردار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: خوشنویسی با قدمتی طولانی، گنجینه‌ای از هنر قدسی با مضامین عالی و معنوی و سرشار از زیبایی است.
وی افزود: خوشنویسان بزرگ ایران در هر دهه یا سده‌های مختلف، باذوق نوآور و خلاق خویش رنگ و جلای خاصی به این هنر بخشیده و با عشق و ایمان، نقش خویش را ایفا کرده و این درّ گرانمایه را در سیر تحول خویش روزبه‌روز، جلوه بیشتری بخشیده و تا به امروز پاسش داشته‌اند.
در ادامه ابوالفضل صادقی نژاد، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل گفت: بر کسی پوشیده نیست که در میان عرصه‌های هنر اسلامی، خوشنویسی ازآن‌رو حائز اهمیت است که این هنر، در دامانِ قرآن کریم پا به عرصه وجود نهاده است، چنانکه معنویت سرچشمه زلال وحی در تمام مراحل خوشنویسی اسلامی حضوری جاودانه دارد.
در ادامه سید احمد شریعتمدار تهرانی گفت: هنر خطاطی و خوشنویسی از ابتدای خلقت با انسان همراه بوده و قدمت آن به قبل از اسلام می‌رسد و بعد از اسلام نیز خوشنویسی بیشتر با خط کوفی رواج داشت.
وی افزود: هنر اسلامی دارای دو هنر شاخص بوده که شامل معماری و خوشنویسی است.
این پیشکسوت خوشنویسی افزود: بامطالعه تاریخ و در عصر معاصر، توجه کمتری به هنر خوشنویسی شده است و ماشینی و تایپی شدن نوشتار موجب شده این هنر به زیر سایه فراموشی برود.
وی ضمن قدردانی از حضور مدیرکل و معاون فرهنگی دیدار با پیشکسوتان هنر را ضروری دانسته و افزودند:حضور مسئولین در کنار پیشکسوتان نشان می‌دهد که هنوز پیشکسوتان عرصه هنر به فراموشی سپرده نشده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار