کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

جهان بشریت مدیون رسول گرامی اسلام و خاندان اهلبیت است

حجت الاسلام قربانی گفت: جهان بشریت مدیون رسول گرامی اسلام و خاندان اهلبیت است.
کد خبر: ۹۲۸۵۵۳۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری و بزرگداشت سالروز رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله و نیز شهادت مظلومانه فرزندان غریبش حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت امام رضا علیه السلام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ناحیه  مقاومت بسیج عشایری برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالقاسم قربانی در این مراسم با تسلیت فرارسیدن 28 صفر اظهار کرد: خاتم الانبیاء حضرت محمد بن عبدالله،  پس از 23 سال تبلیغ و تبیین احکام نورانی اسلام و تشکیل نخستین حکومت اسلامی در سن ۶۳ سالگی در روز دوشنبه ۲۸ صفر سال یازدهم هجری به ندای حق لبیک گفت و چشم از جهان فانی فرو بست.

قربانی افزود: روزهای پایانی ماه صفر روزهای بسیار جانگداز و غم بار رحلت و شهادت بهترین خلائق الهی است. رحلت رسول اکرم صلی الله علیه وآله و شهادت مظلومانه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام می باشد.

وی ادامه داد: در این ایام تمام عالم اسلام غرق در ماتم و عزاداری است و باید این ایام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عزاداری پرداخت و با تبیین معارف آن معصومین علیه السلام، سیره اهلبیت نبوت و امامت را زنده نگه داشت.

قربانی بیان داشت: جهان بشریت مدیون رسول گرامی اسلام و خاندان اهلبیت است و امروزه بیش از هر زمان دیگری ضروریست تا آموزه های ناب و زندگی ساز اهل بیت(علیهم السلام) در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی  ما جاری و ساری گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چند وظیفه در قبال حضرت داریم؛ یکی از وظایف ما شناخت و معرفت به ساحت قدسی و ملکوتی رسول خدا و یکی دیگر از وظایف ما که مهمترین ماموریت ماست پیاده سازی سبک وسیره زندگانی حضرت می باشد و آنجه که می تواند جامعه ما را به مدینه فاضله تبدیل کند این است که همه ابعاد زندگی ما شبیه به زندگی معصومین علیه السلام شود.

در پایان این مراسم یکی از ذاکرین اهل بیت علیه السلام با قرات زیارت عاشور ومرثیه خوانی به ذکر مصیبت اهل بیت علیه السلام پرداخت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار