خبرهای داغ:
امام جمعه میانه:

قیام امام حسین(ع) یک قیام معنوی برای اصلاح بشریت بود

امام جمعه میانه انقلاب امام حسین(ع) را انقلابی با ماهیت و شکلی متفاوت از تمامی انقلاب های دنیا معرفی کرد و گفت: این انقلاب، یک قیام معنوی برای اصلاح بشریت بود.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۰۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالله محمدی در جمع کارکنان نیروهای مسلح میانه با اشاره به اینکه صحنه ها و اثرات قیام امام حسین(ع) پس از گذشت 14 قرن همچنان باقی است، اظهار داشت: این انقلاب، انقلاب عجیبی است که هر ساله ضمن تکرار تمام زوایای آن، حرکت جدیدی در مسیر اهداف این قیام آغاز شده و روح تازه ای در کالبد انسان های آزاده دمیده می شود.

وی با یادآوری انقلاب های فرانسه، شوروی، الجزایر، نیکاراگوئه و شیلی، ارزش این انقلاب ها را در روح استکبارستیزانه آن ها عنوان کرد و متذکر شد: بسیاری از این انقلاب ها برای مطامع دنیوی و کسب مادیات اتفاق افتاده اند اما علت ماندگاری قیام امام حسین(ع)، هدف الهی و مسیر معنوی آن است.

   حجت الاسلام محمدی با اشاره به نتایج این قیام، تجلی روح اصلاح گری در قیام اباعبدالله را یادآور شد و گفت: قایم عاشورا منشا بسیاری از حرکت های اسلامی، شیعی و انقلابی در جهان شده است و اصالت این قیام، دشمان را هم تحت تاثیر قرار داده است.

   وی افزود: این قیام، دست نفاق را در جهان آشکار کرد و با ایجاد عزت، عظمت، حرکت معنوی و روح ظلم ستیزانه در انسانها، آن ها را علیه استکبار و نفاق شورانید.

   آیین گرامیداشت اربعین حسینی با شرکت جمعی از کارکنان سپاه و ارتش در تیپ 36 میانه برگزار شد.  

ارسال نظرات