خبرهای داغ:
در بیانیه کانون بسیج فرهنگیان شهید زیوری ناحیه ۲ همدان آمده است

حفظ نشاط فرهنگی و اجتماعی فرهنگیان از اهداف عالی فعالین فرهنگی

در بیانیه کانون بسیج فرهنگیان شهید «زیوری» ناحیه ۲ همدان آمده است: حفظ نشاط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بصیرتی فرهنگیان از اهداف عالی فعالین فرهنگی و به خصوص بسیج فرهنگیان است که در سایه این نشاط، امید به آینده تجلی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۷۳۴۴۳
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
حفظ نشاط فرهنگی و اجتماعی فرهنگیان از اهداف عالی فعالین فرهنگی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کانون  بسیج فرهنگیان شهید «زیوری» ناحیه ۲ همدان به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی  ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شروع سال تحصیلی و بهار علم و دانش مستلزم شادابی و سرزندگی خانواده آموزش و پرورش است. بدون تردید شادابی علمی، ترویج و توسعه تحصیل و دانش مدارس کشور در پرتو انقلاب اسلامی بیانگر آن است که مدارس شجره طیبه و ریشه‌دار در متن هویت فرهنگی و تاریخ جامعه اسلامی ما است.

هیچ جامعه‌ای بدون تکاپو و رشد علمی قادر به حفظ استقلال و غرور و هویت خویش نخواهد بود. حفظ نشاط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بصیرتی فرهنگیان از اهداف عالی فعالین فرهنگی و به خصوص بسیج فرهنگیان است که در سایه این نشاط، امید به آینده تجلی خواهد داشت و در این راستا بدخواهان حاکمیت دینی، به هر بهانه‌ای برای تزریق یأس و ناامیدی به نخبگان علمی قشر فرهنگی  فرو گذار نکرده‌اند.

همکاران، معلمان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش، امسال با تقارن شروع سال تحصیلی و ایام سوگواری ایام محرم، مقام معظم رهبری همچون سال‌های قبل در شروع سال تحصیلی ضمن توجه خاص به مقوله تعلیم و تربیت طی بیاناتی -  با تشکر صمیمانه از مردم برای عزاداری  پرشور حسینی و حرکت عظیم معنوی همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، معلمان را «افسران سپاه پیشرفت کشور» خواندند و با تاکید بر ضرورت تربیت انسان‌های مومن، خردمند، اندیشمند، دانشمند و دارای اخلاق اسلامی در این دستگاه بسیار مهم فرمودند: سند تحول آموزش و پرورش باید با تبیین صحیح و تنظیم و اجرای برنامه جامع عملیاتی، زمینه‌ساز پرورش چنین افرادی شود.

ما بسیجیان فرهنگی ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) و فرامین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و شهدای فرهنگی و معلم که با نثار جان خود این شجره طیبه را آبیاری نمودند و تأسی به مکتب جهادی و بصیرتی دلیرمردانی، چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،   خود را «افسران سپاه پیشرفت کشور»  می‌دانیم و با مجاهدت مستمر، رسیدن به اهداف ذیل را بر خود فرض می‌دانیم.

 الف- منطق و هدف آموزش و پرورش را تربیت انسان شایسته دانسته و برای رسیدن به این انسان شایسته با تعاریف مکتب ناب شیعه و رویکرد مهدوی تلاش خواهیم کرد.

ب-  برونداد و حاصل ۱۲ سال تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و جوانان را تربیت انسان‌های مومن، خردمند، متفکر، اندیشمند، دانشمند، بانظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسانی مجاهد و اهل علم دانسته و برای رسیدن به این انسان شایسته مجاهدت خواهیم کرد.

از مجموعه آموزش و پرورش انتظار داریم:

الف- با مسئولیت استانی و شهرستانی  نسبت به ترمیم دوره‌ای سند تحول با نگاه تکمیلی از شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالبه‌گری نمایند.

ب- سند تحول در همه سطوح آموزش و پرورش به روشنی و جذاب تبیین شود تا همه مدیران و معلمان برای اجرای دقیق آن انگیزه پیدا کنند.

ج- برای جذب معلمان صلاحیت‌های دینی، اخلاقی و سیاسی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در جذب معلمان یک گزینش صحیح و خردمندانه انجام شود و اجازه ورود نیرو‌های بی‌کیفیت به آموزش و پرورش داده نشود.

د- برای مناطقی که خانواده‌ها تمکن مالی برای خرید ابزار و وسایل مورد نیاز به منظور استفاده از آموزش مجازی را ندارند تدابیر لازم اتخاذ گردد تا هدف عدالت آموزشی محقق گردد.

و-  وضعیت مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها مورد توجه ویژه باشد چراکه این مهد‌ها مراکز مهم آموزشی و پرورشی بوده و نباید به آن‌ها نگاه خدماتی و اقتصادی داشته باشیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار